Σάββατο 18 Ιανουαρίου 2014

Ζει ανάμεσά μας...


      Ο χρόνος δύσκολα θα περισσεύει και πολύ εύκολα θα χάνεται. Είναι όμως δεδομένο ότι περνάει πάντα με την ίδια συχνότητα. Έτσι ήταν και φυσικά θα είναι, για όλους όσους έχουμε αποφασίσει να ζούμε σε κάτι που ονομάζεται «ΜεγαλούΠΟΛΗ».

 
(Καπάκια μουσική γιατί το άρθρο είναι μεγάλο και η κομματάρα φοβερή!)



          Μεγάλη εξάρτηση όλο αυτό το κυνήγι του χωροχρόνου στη πόλη και όσα σχέδια να κάνεις για απεξάρτηση, καταλήγεις τις περισσότερες φορές, μέσα από τα λογικά σου επιχειρήματα, στο πόσο εθισμένος είσαι από όλη αυτή τη διαδικασία, που ξετυλίγεται, για παράδειγμα στην Αθήνα.
        Έτσι και εμείς... Είμαστε τα παιδιά της πόλης. Γέννημα θρέμμα αυτής της βίαιης επιρροής του χώρου σε συνάρτηση με το χρόνο. Ένα σύστημα το οποίο δημιουργεί μια διάσταση μέσα στη οποία αλλοιώνονται τα πάντα. Ένα από τα πρώτα πράγματα που επηρεάζεται είναι οι μεταξύ μας σχέσεις -γαμήσαμε στη πρωτοτυπία έτσι;!-. Πως πάει το πράγμα, με άμεσο τρόπο, δεν είμαι ο μόνος νομίζω που νοιώθει και πιστεύει πως η κοινωνικοεπικοινωνιακή μανέστρα, χαλάει από αυτό που λέμε «ΣΝΟΜΠ».


     Τι είναι το «ΣΝΟΜΠ»; Που κατοικεί; Που συχνάζει; Που πάει διακοπές το καλοκαίρι; Που βγαίνει για ποτό το βράδυ και για καφέ το απόγευμα; Είναι κάποιο είδος γενετικής ανωμαλίας; Είναι κάποιος ιός που προσβάλει ανθρώπους και διαχέεται μέσα στη πόλη σα τη πανούκλα; Και αν είναι κάτι τέτοιο, τι συμπτώματα έχει; Γιατρεύεται; Χρειάζεται να γιατρευτεί; Ενοχλεί; Είναι επικίνδυνο; Έχει κάποια συγκεκριμένη θέση στον πίνακα του ΕΟΦ για τις καρκινογόνες, εξαρτησιογόνες ουσίες; Θέλει κέρμα για να δουλέψει; Δεν θέλει κέρμα για να δουλέψει;! Έχει κάποια προτίμηση σε πολιτικοποιημένους, απολιτικοποίητους; Σε οπαδούς ή φιλάθλους;! Σε μουσικόφιλους/ες ή θεατρόφιλους/ες; Σε ψηλούς/ες ή κοντούς/ες; Σε αδύνατους/ες ή χοντρούς/ες; Ξανθιές/ους ή μελαχρινές/ους; Σε μορφωμένους/ες ή αμόρφωτους/ες; Σε πρωτευουσιάνους/ες ή επαρχιώτες/ισες;! Σε πλούσιους/ες ή φτωχούς/ες;!


      Δεν το κουράζω άλλο. Ρώτησα όσο κόσμο ήθελα να ρωτήσω και μπορεί μερικούς να τους ξέχασα και κάποιους άλλους να τους έγραψα στα παπάρια μου, αλλά τι να κάνω όσο και να προσπαθώ, στο τέλος είμαι σνόμπ. Ρώτησα για να ακούσω γνώμες, αντιλήψεις, διαθέσεις, κριτήρια, να πάρω ιδέες. Στο κάτω-κάτω ρώτησα για να κάνω αυτό το άρθρο όσο το δυνατόν λιγότερο σνόμπ, από ότι θα έβγαινε αν το έγραφα τελείως μόνος μου. Φυσικά ρώτησα γιατί έχω και ψώνιο με τις ερωτήσεις, κάνω ερωτήσεις για τα πιο χαζά και προφανή -οι άνθρωποι γύρω μου έχουν βαρεθεί να ακούνε αυτό το «Τι ενοείς;!»-, μέχρι ερωτήσεις ποιο σύνθετες, ποιο βαθιές και ποιο ουσιώδεις. Πάντως με το να ρωτάς δεν έχεις να χάσεις τίποτα, εκτός του να γίνεις κουραστικός ή να φέρεις κάποιον σε δύσκολη θέση.

     Στο θέμα μας... Ζήτησα από μερικούς φίλους να μου γράψουν μερικές λέξεις, που τους έρχονταν στο μυαλό όταν σκέφτονταν τη λέξη «ΣΝΟΜΠ» και καπάκι έναν μικρό ορισμό για το τι σημαίνει για αυτούς το «ΣΝΟΜΠ». 
    Τα box office έσπασε η λέξη, «ψηλομύτης» και συνεχίζουμε με πυκνότητα εμφάνισης, φράγκα, ψώνιο, κόμπλεξ, ανασφάλεια, τουπέ, άμηνα, ιδιαίτερος, αντικοινωνικός, ελιτιστής και προχωράμε στις αποκλειστικότητες -Η σειρά των λέξεων έχει να κάνει με τη σειρά των ανθρώπων που ρώτησα, χωρίς παραπέρα λόγο απλά έτσι εμφανίζονται στο μπλοκ και στο mail-... Γυναίκα, γκόμενα, κρυμμένη ευαισθησία, σχολείο, περίεργος, εκλεκτικός, κάλπης, αυτοπεποίθηση, ιδιόρρυθμος, απόμακρος, εκκεντρικός, ηλιθιότητα, σφιχτόκωλος, ξινός, περηφάνια, εξουσία, κουλτούρα, ρατσισμός, μεγαλομανία, μαλάκας, ανωτερότητα, κλίκα, ματαιοδοξία, κατωτερότητα, υποτίμιση, προκατάληψη, ύφος, ειρωνεία, νεύρα, hipster, υπερόπτης, μπλαζέ, ψηλά τον αμανέ, αμόρφωτος, φόβος, ακατάδεκτος, sine nobilitate, αγενής.
     Δεν μπήκα στη λογική να ομαδοποιήσω κάποιες από αυτές γιατί θα χανόταν αυτό το όμορφο μωσαϊκό όλων αυτών των λέξεων, που εκφράζουν την έννοια «ΣΝΟΜΠ», όταν μας έρχεται στο μυαλό. Είναι λέξεις δικές μας, είναι λέξεις με τη δυναμική τους σαν νόημα, είναι λέξεις που ίσως να μας δείξουν μια καινούρια οπτική για το «ΣΝΟΜΠ» και στο τέλος είναι λέξεις που με στοιχειώδη αυτοκριτική, θα μας θυμίσουν, ότι κατα καιρούς παίζει να έχουμε υπάρξει αρκετά από όλα αυτά. Γέλασα πολύ με το «σφιχτόκωλος» πάντως και καλύφθηκα με το «εξουσία», γιατί παραδόξως δεν το είχα σκεφτεί. Το «κλίκα» και «σχολείο» τα βρήκα αρκετά δυνατά και μου θύμισε μια από τις πιο λούμπεν φάσης μου, αυτή του σχολείου, η οποία κράτησε, περίπου, μέχρι και τα μέσα της δευτέρας λυκείου. Η αλήθεια είναι ότι Και πίσω να γύρναγα το χρόνΟ, δεν θα την άλλαζα αΥτή τη φάση γιατί, βέβαια είχε βγάΛει πάρα πΟλΥ γέλιο-χαβαλέ και μου άφησε και έναν καλό φίλο από τότε. Η «άμυνα» είναι η έννοια που με προβληματίζει περισσότερο, γιατί το βρίσκω πολύ κρίμα για τον άνθρωπο όχι του να αμύνεται όταν νοιώθει ότι απειλείται, αλλά να διαλέγει αυτό το τρόπο, να σνομπάρει δηλαδή.



       Στη συνέχεια ακολουθούν οι ορισμοί. 
     Τους ορισμούς αυτούς δεν τους εμπνεύστηκα, δημιουργήθηκαν ακριβώς όπως και οι παραπάνω λέξεις. Ρωτώντας -όπως πας στη πόλη- δηλαδή. Θα προσπαθήσω να τους μεταφέρω όσο πιο αυτολεξεί γίνεται, αφού για τις ανάγκες του χρόνου και του χώρου του χαρτιού, αναγκάστηκα να δουλέψω λίγο τη στενογραφία.
     Έχουμε και λέμε,
Ορισμός 1: «Γυναίκα, που το παίζει γκόμενα, η οποία μεταμφιέζεται μέσα από το μακιγιάζ και το ντύσιμό της, φυσικά είναι δήθεν, δεν εκδηλώνει τις διαθέσεις της, υποστηρίζει πολύ την αμφίεση της και γενικά παίρνει πολύ σοβαρά τον εαυτό της».
Ορισμός 2: «Άτομο με κρυμμένη ευαισθησία».
Ορισμός 3: «Ο τρόπος έκφρασης ξεκινώντας από τις γκριμάτσες του προσώπου, λόγος που στο σχολείο μπορείς να θεωρηθείς σνόμπ και φυσικά όλο αυτό στήνεται σαν άμυνα, με σκοπό να δημιουργήσει το άτομο αυτό, μια ισχυρή θέση, απέναντι στους υπόλοιπους».
Ορισμός 4: «Winston Churchill. Ένα περίεργος, ιδιαίτερος και αντικοινωνικός άνθρωπος, που δεν θα συσχετιστεί με τον καθένα».
Ορισμός 5: «Ένας ιδιαίτερος άνθρωπος που παρουσιάζει κάποιες ιδιορρυθμίες, και φυσικά κρύβει τα κομπλεξάκια του».
Ορισμός 6: «Ο άνθρωπος τον οποίο τον διακρίνει μια λανθασμένη άποψη για τον εαυτό του και βγάζει μια ανωτερότητα απέναντι στους υπόλοιπους».
Ορισμός 7: «Ο άνθρωπος που θεωρεί για κάποιους λόγους ότι ανήκει σε μια ελίτ. Αντιμετωπίζει τους υπόλοιπους ως ανάξιους για να υπάρχουν στον περίγυρό του ή τουλάχιστον έτσι δείχνει».
Ορισμός 8: «Αυτός που υποβαθμίζει συνεχώς, ότι αρέσει σε άλλους».
Ορισμός 9: «Αυτός που δεν αποδέχεται κοινά πράγματα γιατί θωρεί ότι δεν ταιριάζουν στο κοινωνικοοικονομικό του επίπεδο».
Ορισμός 10: «Επιλέγει να αγνοεί τους υπόλοιπους γιατί απλά θεωρεί ότι είναι ανώτερος».
Ορισμός 11: «Συμπεριφορά που μπορεί να έχουμε η οποία, βασίζεται στο μη σεβασμό της διαφορετικότητας των ανθρώπων».
Ορισμός 12: «Αυτός που δεν δίνει ευκαιρίες σε άλλους ανθρώπους για να τους γνωρίσει καλύτερα».
Ορισμός 13: «Όσα δεν φτάνει η αλεπού, τα κάνει κρεμαστάρια».
Ορισμός 14: «Αυτός που βλέπει κάποιον άλλο, λιγότερο έξυπνο, λιγότερο πετυχημένο. Έχει στάση ανωτερότητας η οποία πηγάζει από την ιδέα του ότι έχει περισσότερες γνώσεις και είναι πιο ικανός από τους άλλους».
Ορισμός 15: «Αυτός που σε κοιτάζει αφ'υψηλού».
Ορισμός 16: «Αυτός που θεωρεί τον εαυτό του πάνω απ' όλα, μειώνοντας τους υπόλοιπους. Αυτή η στάση του βγαίνει από τα κόμπλεξ του και κυρίως από τον ατομικισμό του!».
Ορισμός 17: «Κρίνει χωρίς κριτήρια».
Ορισμός 18: «Σνομπισμό ορίζω τη νοοτροπία ανθρώπων να θεωρούν συνανθρώπους τους κατωτέρους με μια γενική περιφρόνηση και υποτίμηση.»
Ορισμός 19: «Αυτός που έχει μεγάλη ιδέα για τον εαυτό του και το γνωστοποιεί στους υπολοίπους είτε ομολογώντας το είτε δείχνοντάς το με εμφανείς ενέργειες (πχ δεν καταδέχεται να πάει κάπου, μιλάει ειρωνικά σε κάποιον ή για κάποιον κλπ)».
Ορισμός 20: «Όταν σκέφτομαι τη λέξη "σνομπ", σχεδόν αμέσως μου έρχεται, ίσως έχει κλειδώσει ως συνώνυμο στο κεφάλι μου ο χιπστεράς που συναντάμε σε εναλλακτικό στέκι της πλ. Καρίτση».
Ορισμός 21: « Σνόμπ είναι αυτός που ζει στη κοσμάρα του, και στα αρχίδια του για τους άλλους. Το καλό με την υπόθεση όλη (ειρωνικά βεβαίως) είναι ότι δύναται της ιδιότητας να το δείχνει, αλλά πολύ περισσότερο μην το νοιώθει και το καταλαβαίνει».
Ορισμός 22: «Θεωρεί τον εαυτό του ανώτερο από τους γύρω του, λόγω προφανώς κοινωνικού ή οικονομικού status, τους αντιμετωπίζει με περιφρόνηση και ενίοτε με αλαζονεία».
Ορισμός 23: «Αυτός που θεωρεί ότι όλοι οι άλλοι που συναναστρέφεται είναι κατώτεροι και γενικά ότι του αξίζουν άλλα πράγματα, άλλου επιπέδου, ξέρω γω; Και βέβαια όλο αυτό με την κακή έννοια, και που όλο αυτό το κάνει εμφανές με τρόπο που προσβάλει τον άλλο».
Ορισμός 24: «Τύπος που προσπαθώντας να κρύψει τις δικές του αδυναμίες, ή, μειονεκτήματα, μειώνει και απαξιεί για τους άλλους, παίζοντας το ιστορία. Τις περισσότερες φορές οι σνομπ άνθρωποι δεν είναι πραγματικά ποιοτικοί και αριστοκρατικοί αλλά, βλαχαδερά που θέλουν να φανούν στους άλλους χωρίς να έχουν το κατάλληλο υπόβαθρο».
Ορισμός 25: «Σνομπ είναι κάποιος που από ανασφάλεια ή φοβία βγάζει άμυνα σε άλλους ανθρώπους η καταστάσεις κρατώντας απόσταση και κάνοντας κριτική σε ότι είναι διαφορετικό από τον ίδιο και τις συνθήκες της ζωής του».
Ορισμός 26: «Άνθρωπος ελιτιστής, κομπλεξικός, ψηλομύτης και κάλπης!».
Κλείνουμε τους ορισμούς με άρωμα Αιγαίου, από την ακριτική Κάρπαθο,
Ορισμός 27: «Sine nobilitate, δηλαδή ο άνθρωπος που είναι χωρίς ευγένεια, αγενής και συναισθηματικά αποστηρομένος».


      Τσελεμεντές έτσι. 
     Διαβάζοντας λοιπόν ό,τι μου έγραψαν οι φίλοι και γνωστοί για αυτά που τους ρώτησα και συνδυάζοντάς τα, με την ήδη δικιά μου άποψη, σνομπίστικα λοιπόν, δεν θα πετάξω την άποψή μου σαν «Ορισμός 1924: ...», θα τη κάνω κορνίζα και λεζάντα εδώ μόνη της να ξεχωρίζει. 
     Δεν ξέρω αν είναι καλό ή κακό αλλά πολύ δύσκολα μπορείς να είσαι αγαπητός σε όλους και αν κάποια στιγμή το καταφέρεις το μόνο σίγουρο είναι ότι έχεις χάσει παντελώς τον εαυτό σου, για να το πετύχεις. Μέσα σε αυτό μπαίνει και το γεγονός ότι δεν γίνεται να σου αρέσουν τα πάντα, όπως δεν γίνεται να μην τη βρίσκεις και με τίποτα.  Σνόμπ θεωρώ τη φάση –παραφράζοντας λίγο μια ινδιάνικη παροιμία-, να μην μπαίνεις στη διαδικασία να φορέσεις τα μοκασίνια του άλλου, ταυτόχρονα όμως να δημιουργείς τη ψευδαίσθηση ότι τα έχεις φορέσει να νομίζεις ότι περπατάς στα βήματά του και καπάκι να τον κρίνεις. Ε, άντε γαμήσου ρε μαλάκα... Εμένα βρήκες;! Εδώ δε με ρώτησες καν τι νούμερο είναι τα μοκασίνια μου, έτσι για να δείς αν σου κάνουν και εσύ μου λές ότι τα φόρεσες ήδη και όχι μόνο, αλλά ότι περπατάς το δρόμο μου και μάλιστα τον κατακρίνεις κ'όλας;!
   Η μόνη λέξη που μου έρχεται στο μυαλό όταν σκέφτομαι το ΣΝΟΜΠ, είναι δυστυχία.


Υ.Γ.1 Ευχαριστώ όλους σας που μου απαντήσατε στις ερωτήσεις είτε το κάνατε σοβαρά είτε με χαβαλέ.
Υ.Γ.2 Ο Zidane παίζει μπάλα και στα 36...  
Υ.Γ.3 Καλή χρονιά.
Υ.Γ.4 Έχω ξεκινήσει απο χθές να στήνω το άρθρο, σήμερα πείρα και τις τελευταίες γνώμες, αλλά αυτό που χρειαζόταν εν τέλει για να κλείσει, ήταν λίγο βραδινό ποδηλατοσουλάτσο για πάρτι μου και όχι για μετακίνηση από το σημείο Α στο Β.

6 σχόλια:

  1. Ανώνυμος20/1/14 12:44

    Ένα από τα στοιχεία των κειμένων σου που θαυμάζω άπειρα, Ράκο, στοιχείο τελείως σπάνιο πλέον, είναι ο γνήσιος αυθορμητισμός σου... Ούτε λαϊκίστικη ψευτοευαισθησία ούτε ξύλινος λόγος. Πολύ γουστάρω!

    Όσον αφορά στο θέμα, ο σνομπισμός, τώρα που το σκέφτομαι, είναι στον αντίποδα της γνήσιας αρχοντιάς. Ο πραγματικός "αρχοντάνθρωπος" δεν έχει ανάγκη να κάνει προβολή της διαφορετικότητάς του απορρίπτοντας επιδεικτικά τους άλλους. Βεβαίως αυτό δεν σημαίνει ότι αποδέχεται τους πάντες, όπως είπες πολύ πολύ εύστοχα. Σημασία έχει ωστόσο ο τρόπος και ο λόγος που τους απορρίπτει...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Όπου αρχοντιά πάντως δεν το ταυτίζω σε καμία περίπτωση με χρήματα, εξουσία, κοινωνικό επίπεδο... στο πρώτο googlarisma έβγαλε αυτό ( http://www.greek-language.gr/greekLang/modern_greek/tools/lexica/search.html?lq=%CE%B1%CF%81%CF%87%CE%BF%CE%BD%CF%84%CE%B9%CE%AC&dq= ) και με καλύπτει στο θέμα της αρχοντιάς, μη πλατιάσω τσάμπα.

    Ο τρόπος και ο λόγος. Απλά πιστεύω ότι οι τρόποι και οι λόγοι τις απόρριψης ή της αποδοχής στη ζωή -για μένα τουλάχιστον-, είναι πιο ανθρώπινο και λιγότερο επικίνδυνο, όταν βγαίνουν με καλλιτεχνική ματιά. Τι θέλω να πω, αν δεχτούμε ότι η ζωή είναι τέχνη -για μένα είναι-, πρέπει να «κρίνεται» και με καλλιτεχνικούς όρους. Στη τέχνη δεν υπάρχει η μάχη του καλού και το κακού (χαχα), στη τέχνη υπάρχει το «μου αρέσει», «δεν μου αρέσει».
    π.χ. το Dusk Till Dawn, για μένα ήταν για το πούτσο ταινία, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι ο Tarantino είναι για το πούτσο σκηνοθέτης. Με αυτό το παράδειγμα θέλω να πω, ότι φυσικό είναι διάφορες εκφάνσεις που βγάζουν οι άνθρωποι γύρω μας να μην μας αρέσουν, αυτό δεν πρέπει -τουλάχιστον για μένα-, να γίνει λόγος απόρριψης και να τους εξορίσουμε στο σημείο «Δ», -εκεί που Εδυν=0- . Θα υπάρχει μια όψη του χαρακτήρα τους που μπορεί να μας κάνει, όπως ο Tarantino δεν έχει γυρίσει μόνο τη μαλακία Dusk Till Dawn -που για κάποιους βέβαια μπορεί να είναι ταινιάρα, κανένα πρόβλημα, απλά πολύ δύσκολα θα τη δούμε παρέα.-.

    Με λίγα λόγια, -γιατί πάω για δεύτερο άρθρο-, ας μένουμε και ας σχολιάζουμε και ας κριτικάρουμε, όσο μπορούμε, αυτά που μας αρέσουν στους άλλους, και αυτά που δεν μας αρέσουν ειδικά όταν δεν κινδυνεύουμε άμεσα, σπολάτι, γιατί μπορεί να αρέσουν στον άλλο και δεν έχουμε κανένα δικαίωμα να ξινίζουμε τα μούτρα μας μπροστά σε κάποιον που προτιμάει τις πικρές σοκολάτες από τις γλυκιές!
    Με τους ανθρώπους λοιπόν νομίζω ότι κολλάει καλύτερα το «μου ταιριάζει», «δεν μου ταιριάζει», και αν κάτι που βλέπω δεν μου αρέσει, πιθανότατα θα υπάρχει και κάτι που δεν βλέπω και ίσως μου αρέσει. Το αντιπαράδειγμα είναι ο φασίστας... Και νομίζω ότι το φασίστας τρόπον τινά γίνεται συνώνυμο με τις περισσότερες λέξεις και τους περισσότερους ορισμούς που γράψατε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμος23/1/14 12:42

    Αλοίμονο εάν η αρχοντιά κρατούσε υποχρεωτικά το χέρι των χρημάτων, της εξουσίας ή του κοινωνικού επιπέδου... Δες εδώ όμως για το βίο του Μπενάκη: http://www.ellanodikis.net/2012/10/blog-post_6015.html

    Από την άλλη, εγώ πιστεύω ότι καλώς κριτικάρουμε, σχολιάζουμε και απορρίπτουμε τους άλλους για στοιχεία του χαρακτήρα τους ή πράξεις τους που δεν μας αρέσουν... Είτε αυτοί είναι συγγενείς και γνωστοί, είτε είναι άγνωστοι άνθρωποι είτε είναι πολιτικοί κτλ... Με υποψιάζουν οι άνθρωποι που επιδιώκουν να τα έχουν καλά με όλους. Το να έχει κανείς άποψη είναι ένδειξη - κατ' εμέ- ότι δεν είναι φυτό, αλλά σκεπτόμενο όν. Ωστόσο, και αυτό είναι που διαφοροποιεί το πράμα, ίσως είναι πιο βοηθητικό να είμαστε ελαστικοί στις απόψεις μας, ειδικά στην περίπτωση ανθρώπων που δε γνωρίζουμε καλά, που δεν έχουμε στοιχεία ικανά να μας δώσουν μια βέβαιη άποψη... Αλλά και στις βεβαιότητες καλό είναι να είμαστε ελαστικοί, διότι οι άνθρωποι αλλάζουν: ο χρόνος είτε μας διαβρώνει είτε μας λαξεύει. Ανάλογα με τις επιλογές μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. «Στοιχεία του χαρακτήρα ή πράξεις που δεν μας αρέσουν.». Προσωπικά νομίζω, πέρα και πάνω από όλα αυτά, θεωρώ ότι μπαίνουν τα κίνητρα του ανθρώπου. Το κίνητρο προηγείται της πράξης και φυσικά των στοιχείων του χαρακτήρα, αφού στη σειρά που τα έχω στο μυαλό μου, το κίνητρο είναι αυτό που θα καθορίσει τις πράξεις μας και το τι χαρακτήρα θα βγάλουμε.
    «Κριτικάρουμε», «Σχολιάζουμε», «Απορρίπτουμε». Ίσως το πιο χρήσιμο για μένα είναι η άγνόηση και ίσως η απαξίωση. Έρχεται να μου κουμπώσει, ότι το να μην τσακώνεσαι δεν σημαίνει ότι τα έχεις καλά με όλους. Το να μην τσακώνεσαι πρωυποθέτει, ότι τοποθετείς τον καθένα εκεί που νομίζεις βάση του προσωπικού σου αξιακού συστήματος. Αν χρειαστεί να αλληλεπιδράσεις με κάποιον που για τους δικούς σου λόγους τον έχεις χαμηλά, θα το κάνεις, αλλά με μια ισορροπία πολύ πιο κρίσιμη από ότι θα το έκανες με κάποιον που για παράδειγμα συμπαθείς.
    Άσε που σαν κατάσταση η ισορροπία -σε όλα τα μεγέθει της φύσης και φυσικής- είναι πολύ πιο δύσκολο να επιτευχθεί σε σχέση με την αστάθεια. Άρα νομίζω το να μην τα έχεις καλά είναι πολύ πιο εύκολο από το να τα «έχεις καλά» και το βάζω σε «» για να μην παρεξηγηθώ ότι ξαφνικά συμπαθείς και αγαπάς τους πάντες ή ότι δεν έχεις προσωπική άποψη.
    Γλυτώνεις και από την αυτοαναίρεση που θα προξύψει αν συμβούν όλα τα εύστοχα που λές από «Ωστόσο και αυτό είναι που διαφοροποιεί το πράγμα... Ανάλογα με τις επιλογές μας»

    Υ.Γ.1 Μην υπονοείσει κανείς ότι κυρρήσω το λόγο του κυΡίου που θέλει να γυρνάμε μάγουλα στα χαστούκια που μας πατάνε -χοντροκομένα τελείως το λέω αλλά κτλβς-. Άλλο πράγμα τα κίνητρα, οι πράξεις και οι συμπεριφορές κάποιου, που σε αδικούν και σε προσβάλουν και άλλο πράγμα το «ΣΝΟΜΠ». Στο φινάλε-φινάλε, δεν κινδυνεύει κανείς, παιζεί να χάνει όμως όποιος σνομπάρει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ανώνυμος23/1/14 17:53

    Εγώ οποιον δε γουστάρω του το δειχνω χύμα.Και καλά θα κάνει να κάνει και αυτό το ίδιο..
    Δεν υπάρχει κανένας λόγος να παραήμαστε ευγενικοί,και να προσπαθουμε πάντα να ''κατανοήσουμε τον αλλο, τι έχει περάσει, οτι ''έτσι του καναν, έτσι έμαθε να κάνει '' κτλ..Βαρέθηκα να σκεφτομαι πάντα για τους άλλους.
    όποιος δε σεβεται ή λεει μαλακίες, πούλο. άπλά πράματα, κεράκι σε εκκλησία δεν ανάβω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Καταρχήν δεν μίλησε κανείς για ευγένεια, κατά δεύτερον προσωπικά πάντα όταν δεν γουστάρω κάποιον δεν χρειάζεται καν να του το δείξω, γιατί και η διαδικασία από μόνη της με βάζει σε συναναστροφή. Τρίτον ας κατανοήσουμε πρώτα τον εαυτό μας και μετά κουραζόμαστε, να κατανοήσουμε και τους άλλους, αλλά και τον εαυτό μας δεν τον βρίσκουμε ή τον χάνουμε για παράδειγμα μέσα και από ανθρώπους;!. Τέταρτον πούλο και για το "εγώ" μας όταν δεν μας σέβεται και μας λέει μαλακίες. Πέμπτον κερασάκι σε εκκλησία γιατί να ανάψεις; Κεράκι στη κορφή της τούρτας βάλε! χαχα
    Υ.Γ.1 Από αυτό το σχόλιο και μετά φεύγει το θέμα από το «αθώο ΣΝΟΜΠ» και πάει σε πιο επικίνδυνα μέρη, τα οποία φυσικά μπορείς να τα γράψεις οργανωμένα σε ένα άρθρο και να το στείλεις στο zwhpodilato@hotmail.com ώστε να γίνει μπούγιο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή