Σάββατο 12 Οκτωβρίου 2013

alobomi



   «alobomi». Είναι μια λέξη που δεν έχει καμία ενοιολογική σημασία. Τη χρησιμοποιούσε ένας φίλος μου, σε μια ηλικία που στο μυαλό μας δεν υπήρχαν οι τόσες εξηγήσεις που υπάρχουν σήμερα. Σε μια ηλικία που κυρίαρχο ρόλο είχε το σηναίσθημα και όχι η λογική. Τα βαθειά παιδικά χρόνια δηλαδή, τότε που ζητάγαμε νερό και δεν ξέραμε ούτε πια γράμματα χρειάζονται να σχηματίσουμε για να το φωνάξουμε.
   Αυτό το καιρό, περνάω μια φάση εσωστρέφειας. Τα επικοινωνιακά μου χαρίσματα βρίσκονται στα χαρακώματα και δέχονται επίθεση, από τον ίδιο μου τον εαυτό. Ξανά ήρθα στο ίδιο σημείο που ήμουν και πριν από τριά χρόνια με τη μόνη διαφορά ότι έχει μεσολαβήσει, ένα φανταριλήκι, ένα πτυχίο Α!ΤΕΙ και φυσικά τρία ολόκληρα χρόνια στη ζωή μου.
   Οι μέρες στην Αθήνα κυλάνε σε largo ρυθμούς, ο μετρονόμος έχει κολλήσει στο 40 και πηγαινοέρχεται αργά, δίνοντάς σου το χρόνο που θες για να βγάλεις τις ασκήσεις τεχνικής στη κιθάρα και με το χέρι σωστά τοποθετημένο στα τάστα. Συμβαίνουν παράλληλα όμως και κάποια δρώμενα, όπως ποδηλατικό φεστιβάλ, Αντιρατσιστικό φεστιβάλ, κάποιες χαλαρές βόλτες με παρέα για κουβέντα ή χαβαλέ, συνοδεία με παραδοσιακά ποτά κτλ.
   Ο κόσμος γύρο μας δεν πρόκειται να αλλάξει με τίποτα, μια κρίση απελπισίας με πιάνει μπροστά στην ίδια τη διαπίστωση. Αυτό που με χαλάει όμως είναι η λογιστική λογική που έχουν περάσει οι σχέσεις των ανθρώπων.
  Οι προσδοκίες, τελικά, καταλήγουν στο πατερήστικο τετριμμένο, «ο καθένας τραβάει το δρόμο του».
   Αυτές τις μέρες, δίψαγα για λίγο ανθρωπιά, για λίγο έκφραση, για κάτι που να με αγγίξει, να με σκουντήξει και για λίγο να κάνω διάλειμμα από την υπάρχουσα κατάσταση, που μιλάει για δολοφονίες, εγκληματικές οργανώσεις, φασίστες, νεοναζί, νέα μνημόνια, ανεργία, Στουρνάρας ξέρει πως είναι να ζεις με 500 ευρώ, θεωρίες των δύο άκρων, κακοκαιρία, μιζέρια, ανάπτυξη, δελτία ειδήσεων. Ένα πλέγμα κρατικής τρομοκρατίας, απέναντι σε οτιδήποτε εναντιώνεται στα συμφέροντά του. Ένας ιστός αράχνης που υφαίνεται χρόνια τώρα με σκοπό να πιάνει ό,τι προσπαθεί να πετάξει ελεύθερα γύρω του.
   Από εκεί που δεν το περιμένεις... Έχω πάρει τον ηλεκτρικό για να κατέβω Πειραιά, -είναι το μόνο μέσο μαζικής μεταφοράς που μου αρέσει να κυκλοφορώ αν χρειαστεί, μάλλον φταίει γιατί ήταν και το πρώτο που είχα πάρει όταν ήμουν ακόμα παιδί, ήθελα να ανέβω από την Αττική στο Ν.Ηράκλειο για να πω τα κάλαντα. Αυτή η εναλλαγή του τοπίου από στάση σε στάση με είχε εντυπωσιάσει τόσο πολύ όσο και η πρώτη φορά που μπήκα σε αεροπλάνο για ταξίδι στο εξωτερικό-. Είχα πάρει λοιπόν τον ηλεκτρικό για Πειραιά, βραδάκι κοντά 20:30, σχετικά λίγος κόσμος, αν και τα περισσότερα καθίσματα ήταν γεμάτα. Στα Πετράλωνα μπήκαν ένα ζευγάρι πρεζάκια -καθόλου πρωτότυπο για τον ηλεκτρικό-, τα παιδιά όμως, δεν είχαν διάθεση ούτε να ζητήσουν κανά ευρώ ούτε να αρχίσουν να τσακώνονται, όπως συνηθίζεται. Εξέπεμπαν κάτι το διαφορετικό. Κάθισαν στη γαλαρία και αυτόματα δέχτηκαν κάποια επικριτικά βλέμματα από τους καθώς πρέπει ινδιάνους, του τύπου, «κοίτα πως καταλήγεις αν δεν ακούς τους γονείς σου» και «γύρευε σε τι σπίτια θα έχουν μεγαλώσει», «εμένα το δικό μου παιδί δεν θα έμπλεκε ποτέ», καλά μη παίρνεις και όρκο και άλλες τέτοιες εκδοχές. Το ταξίδι με τον ηλεκτρικό, αφού ανοιγόκλεισαν οι πόρτες, βγήκαν όσοι ήταν και μπήκαν όσοι περίμεναν, ξεκίνησε για το στάνταρ δρομολόγιό του, που το κάνει από το 1869
   Το ζευγαράκι λοιπόν, από εκεί που το έβλεπες και στη πιο ανθρωποκεντρική σου έκφανση αισθανόσουν ένα μίσος για τη κοινωνία και τους κρατικούς θεσμούς, ξεκινάει από το πουθενά ένα κουτούπωμα μέσα στο βαγόνι που πραγματικά θα έκαναν τσιγάρο και όσοι δεν καπνίζουν. Σε μια στιγμή στη άλλη, από εκεί που βασίλευε ο θάνατος στα τα μάτια τους και στο υπόλοιπο βαγόνι, η θλίψη για το στάδιο που ένας άνθρωπος μπορεί να φέρει το κορμί και τη ψυχή του, ξεπήδησε ένας μανιασμένος έρωτας, με άνεση Σαββατοκύριακου home alone και οι γονείς στο χωριό!
   Φυσικά αυτό το θέαμα ήταν αναγκαίο για να σηκωθούν οι περισσότεροι από τα γύρω καθίσματα και να φύγουν. Δεν ξέρω αν το έκαναν από «προσβολή της δημοσίας αιδούς» ή από ζήλια γιατί θα σκέφτηκαν πότε ήταν η τελευταία φορά που φιλήθηκαν με τέτοιο πάθος. Προσωπικά ποντάρω τα λεφτά μου στο δεύτερο. Ένταξη καλοθελητές μου, ναι... ήταν πρεζάκια, είχαν «γίνει», αισθάνονταν τα πράγματα διαφορετικά ,λες και εσύ ρε μπαγάσα μου όταν σαλιώνεις το ντεκολτέ της δικιάς σου και αφού έχεις πιει τις ποτάρες σου δεν είσαι «γινωμένος», ή όταν η δικιά σου κάθετε και σκαλίζει μια ώρα τα νύχια της για να φτιάξει κάτι σαν τι Γκουέρνικα, ώστε τα προσέξεις εσύ και να «γίνεις», αυτό δεν είναι πρέζα, και πολλά άλλα που βαριέμαι να τα γράφω, τα ξέρετε άλλωστε. Το θέμα είναι ότι όλη η μυζερομαλακοηρεμία του βαγονιού διαταράχτηκε από ένα οξύμωρο σχήμα και δημιούργησε μια σουρεάλ κατάσταση, που προσωπικά εμένα μου έφτιαξε το κέφι, ζήλεψα λίγο και άλλο τόσο προβληματίστηκα με τον εαυτό μου. Όχι για το πότε φιλήθηκα τελευταία φορά τόσο παθιασμένα, αλλά για το τρυπάκι που μας έχουν βάλει τα πρότυπα ζωής, του να πρέπει να «γίνεις» για να εκφραστείς παθιασμένα και αυτό είναι κρίμα. Στις μέρες μας ψάχνουμε σαν το Γκούφι πιο είναι το φιστίκι που θα φάμε και θα μας κάνει Σούπερ Γκούφι. Ξεκινώντας από τις πλασματικές ανάγκες και τελειώνοντας στις ουσίες και τα οινοπνεύματα, μέσα σε αυτή τη φαυλότητα αφήνουμε να χαθεί το νόημα και να αναλωνόμαστε απλά στη κραιπάλη. Για μένα εκεί χαλάει η μανέστρα όταν η κραιπάλη γίνεται ο αυτοσκοπός, γιατί δεν μπορώ να λειτουργήσω αλλιώς.
   Το alobomi ξανά έρχεται στο μυαλό μου, να μου θυμίσει ότι ο υπάρχει ένας τρόπος έκφρασης του πόνου, της χαράς, της μελαγχολίας, της αισιοδοξίας πιο ανθρώπινος, ακόμα και στη εποχή του κυνισμού. Κάποιοι το βλέπουν αλλιώς και το κάνουν πράξη. Γράφουν ποιήματα για να εκφράσουν το συναίσθημά τους. Λυτρωτικό! Είναι αρκετές φορές που ο πεζός λόγος δεν μπορεί εύκολα να ακολουθήσει το λόγο της καρδιάς. 
   Έναν άνθρωπο τον συναναστρέφεσαι για αυτά που λέει και πολύ περισσότερο για αυτά που κάνει. Αυτή τη περίοδο της εσωστρέφειας, δυσκολεύομαι να επικοινωνήσω τα νοήματα που έχω μέσα στο κεφάλι μου. Ο καθένας μας, θεωρεί σημαντικά τα δικά του και ασήμαντα των άλλων. Οι επαφές των ανθρώπων φθηναίνουν και τάσσονται στη κατηγορία «κατ' επίφαση», δηλαδή λόγο συγκυρίας, επιφανειακά. Όλο αυτό, εκφράζεται και από συνηθισμένες ατάκες, με στάνταρ λέξεις, πάντα με το ίδιο ύφος, λες και ξαφνικά από τα 24 γράμματα της αλφάβητου, μείνανε τα 12. 
   Κλείνεσαι κι άλλο, δεν μπορείς να εκφραστείς με λέξεις που έχουν συνδυασμό 12 γραμμάτων, θες και τα υπόλοιπα, που όταν μπεις στο κόπο να τα χρησιμοποιήσεις και αυτά, ξαφνικά είναι σαν να μιλάς μια ξένη γλώσσα. Εκεί που δεν το περιμένεις, και αφού αρχίζεις δειλά,δειλά να νομίζεις ότι είσαι εξωγήινος, μαθαίνεις, βλέπεις, γνωρίζεις, πως λίγο παραδίπλα σου, άνθρωποι έχουν και αυτοί τις ανησυχίες τους το συναίσθημά τους, τη φάση τους, τα οποία τα ζουν και τα εκφράζουν με καθαρό τρόπο και με τα 24 γράμματα της αλφαβήτου. Μη σου πω και με άλλα 5-6 δικιάς τους έμπνευσης. Επικοινωνείς έτσι, με ένα τρόπο, που χωρίς να ξέρεις λεπτομέρειες, μπορείς να μπεις στο νόημα του, και ακόμα καλύτερα να βοηθηθείς για να εκφράσεις και το δικό σου. Να πάρεις αμπάριζα δηλαδή και να βγεις, να τα πεις. 
   Η φάση, πάει κάπως έτσι... Σαν να βρίσκεσαι σε δημόσια υπηρεσία στη Κίνα, να θες να κάνεις έναρξη επαγγέλματος ο υπάλληλος να μη γνωρίζει γρι αγγλικά, εσύ να μη ξέρεις ούτε το όνομά σου στα κινέζικα, και ξαφνικά, στο πιο πίσω γραφείο να ακούς... «Πού βρέθηκες εδώ ρε πατρίδα!?».  



















































We look before and after, And pine for what is not; Our sincerest laughter With some pain is fraught; Our sweetest songs are those that tell of saddest thought.

Read more at http://www.brainyquote.com/quotes/quotes/p/percybyssh402582.html#PEEC29c6sWhSheAM.99
We look before and after,
And pine for what is not:
Our sincerest laughter
With some pain is fraught;
Our sweetest songs are those that tell of saddest thought
                                                                              Percy Bysshe Shelley 
We look before and after, And pine for what is not; Our sincerest laughter With some pain is fraught; Our sweetest songs are those that tell of saddest thought.

Read more at http://www.brainyquote.com/quotes/quotes/p/percybyssh402582.html#PEEC29c6sWhSheAM.99

We look before and after, And pine for what is not; Our sincerest laughter With some pain is fraught; Our sweetest songs are those that tell of saddest thought.

Read more at http://www.brainyquote.com/quotes/quotes/p/percybyssh402582.html#PEEC29c6sWhSheAM.99

We look before and after, And pine for what is not; Our sincerest laughter With some pain is fraught; Our sweetest songs are those that tell of saddest thought.

Read more at http://www.brainyquote.com/quotes/quotes/p/percybyssh402582.html#PEEC29c6sWhSheAM.99
We look before and after, And pine for what is not; Our sincerest laughter With some pain is fraught; Our sweetest songs are those that tell of saddest thought.

Read more at http://www.brainyquote.com/quotes/quotes/p/percybyssh402582.html#PEEC29c6sWhSheAM.99

We look before and after, And pine for what is not; Our sincerest laughter With some pain is fraught; Our sweetest songs are those that tell of saddest thought.

Read more at http://www.brainyquote.com/quotes/quotes/p/percybyssh402582.html#PEEC29c6sWhSheAM.99

Υ.Γ.1 Φυσικά το «alobomi» δεν παρέμεινε μια παιδική κραυγή, εξελίχθηκε και αυτό μαζί με τον φίλο μου και μετατράπηκε  σε ολοκληρωμένη συναισθηματική έκφραση, δηλαδή ποίηση .
Υ.Γ.2 Δημήτρη την επόμενη φορά που θα αράξουμε για καφέ, θα πρέπει πρώτα να έχουμε πλύνει και σκεπάσει τη μηχανή και φυσικά να έχω μαζί μου μαγνητοφωνάκι. Κάθε φορά φεύγοντας, ένα άρθρο μου βγαίνει να γράψω, αλλά μέχρι να φτάσω σπίτι έχω ξεχάσει τα αυτολεξεί κομμάτια που θέλω, μου έχει μείνει όμως το συναίσθημα.
Υ.Γ.3 Ρίτα... Πως είναι το αμερικάνικο όνειρο; Κράτησε το Γιαννάκη εκεί, να έχεις παρέα, να του φάω και εγώ τη θέση στη δουλεία, ώστε να έχω λεφτά και να έρθω για πρωτοχρονιά!χαχα
Υ.Γ.4 Τι θα γίνει ρε παλιομαλάκες; Θα μαζευτείτε από τη Κρήτη επιτέλους; Ζηλεύω!
Υ.Γ.5 Ρε Σταυράκο... Δε πας να γαμηθείς που θα φας και την άλλη βδομάδα στον Άγιο;! Τελείωνε, πιάσαμε μέσα Οκτώβρη... Σε περιμένω να πάμε για όση ρακέτα και πετάλι δεν κάναμε όλο το καλοκαίρι!
Υ.Γ.6 Θανάση όλα καλά θα πάνε και μη ξεχάσεις να επισκεφτείς το White Hart Lane

Υ.Γ.7 Θα δηλώσουμε συμμετοχή στο Antifa League που ξεκινάει; «Παρεκτροπή United».
Υ.Γ.8 Το μπουκαλάκι ρακή κρατεί, ανάμιση ντενεκέ έπρεπε να είχαμε.
Υ.Γ.9 Τελικά μάλλον από σήμερα ξεκινάει πάλι λίγο καλοκαίρι.
Υ.Γ.10 Με το καιρό άλλα περνάνε και άλλα δένονται περισσότερο.
Υ.Γ.11 Ξάδερφε, μόνο rock n' roll στο roof garden! Άντε τώρα στα βαφτίσια ή στη γιορτή της Δήμητρας; Ιωάννα καλώς ήρθες, ξέχασα να σου πω ότι σου πάει πολύ το κοντό μαλλί. 
Υ.Γ.12 Πολιτισμός λέει, ενός λαού είναι και το φαγητό του. Λοιπόν οι μετανάστες έχουν να μας διδάξουν αρκετά πράγματα από τη κουζίνα τους.  
Υ.Γ.13 έλληνες και ξένοι χορεύουν ενωμένοι.





6 σχόλια:

  1. Σε αισθάνομαι Σπυράκο...ίσως βοηθήσει να πάρεις το μετρό μέχρι το Ελληνικό για να πάρεις μπρος και να δεις τι γίνεται στο Εναλλακτικό Φεστιβάλ Αλληλέγγυας & Συνεργατικής Οικονομίας: festival4sce.org. Θα ήθελα πολύ να είμαι και εγώ εκεί, αλλά χρειαζόμουν ξεκούραση και είμαι στο χωριό μου, απολαμβάνοντας τη δική μου εσωστρέφεια. Φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κάτσε στο χωριό Τίνα, τα πράγματα εδώ είναι επικίνδυνα!χαχα. Όταν λες χωριό δεν φαντάζομαι να εννοείς την Αυστραλία;! Στο φεστιβάλ δεν κατάφερα να πάω next time.

      Διαγραφή
  2. Ανώνυμος14/10/13 15:31

    Το αυτό με την Τίνα: Οι στενάχωρες μέρες μπορούν κάλιστα να γεμίζουν με αλληλεγγύη, συνεργατικές δομές & μετανάστες. Ειδικά οι τελευταίοι και τα χαμόγελά τους, δεν μπορούν παρά να σε τονώνουν, όποτε και όπου τους συναντάς. Όσω για τα Υ.Γ. 6 & 10 η απάντηση είναι μία και έιναι οπαδική!: http://www.youtube.com/watch?v=xx0Ru_1zPVk

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τι τελικός και αυτός... Η μόνη ομάδα που θα με έκανε να φορέσω κόκκινα!

      Διαγραφή
  3. Για την εσωστρέφεια, τον κυνισμό και, εν γένει, τον κόσμο γύρω μας ΚΑΙ εμάς, μία οικουμενική αλήθεια είναι πως... αλλάζει. Και ακόμα περισσότερο, όταν συνειδητοποιούμε κάποιες καταστάσεις, συνήθως δεν είναι καινοφανείς. Απλά, τότε πέφτουν στην αντίληψή μας γιατί και εμείς, τότε είμαστε πιο δεκτικοί να τις δούμε. Τώρα, το γιατί και το πώς, είναι ερωτήματα... τροπικά και αφού ο τρόπος είναι ένα μικρό πράγμα που κάνει μεγάλη διαφορά, καταλήγουμε στις επιλογές. Επιλογές που πάντα κάνουμε, είτε το αντιλαμβανόμαστε είτε όχι, και γίνονται το περιεχόμενο της ταυτότητάς μας. Για πόσο καιρό θα έχουμε την εκάστοτε ταυτότητα, ένεκα των επιλογών, δεν εξαρτάται από κανέναν άλλο παρά από εμάς τους ίδιους. Συμμεριζόμενος αυτά, η σοβαρότητα των καταστάσεων που μπορεί να μας απασχολούν και να μας οδηγούν σε ταξίδια εσωτερικά παραμένει αλλά, αγκαλιάζοντας την αλλαγή ως νομοτελειακή ιδιότητα της ύπαρξής μας -και, κατά συνέπεια, όλων των θεμάτων/ανθρώπων/καταστάσεων που αφορούν σε αυτή- το σοβαρό του θέματος μπορεί να πάρει τον χαρακτήρα του παροδικού και να γίνει πιο ελαφρύ, χωρίς να χάνει την ουσία του. Είναι δύσκολο, από τη στιγμή που ο πόνος έχει φωτογένεια, να δούμε τα πράγματα χωρίς συναισθηματισμούς και δράμα, χαρακτηριστικά αχρείαστα -και επικίνδυνα, μάλλον- καθώς θηλάζουν το εγώ μας με μιζέρια και κρίμα, και σηκώνουν το δάκτυλό μας, δείχνοντας κυρίως απέναντι και σπανίως προς τα μέσα. Πάντως, βλέπω πως ακόμα δεν απολύθηκες καλά-καλά και πάλι θες να βάλεις στολή αγγαρείας! Έλα να πιούμε το καφεδάκι μας και τη μηχανή, την πλένουμε και τη σκεπάζουμε άλλη ώρα, μικρέ Διογένη...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Η παράγραφος άνοιξε κεφάλαιο, ρίξε μια ματιά εδώ http://zwhpodilato.blogspot.gr/2013/05/blog-post_16.html , και το καφέ μην τον κάνουμε, καλύτερα ποτό, με θέμα τις «αλλαγές μέσα από τον κυνισμό».
    Ο μεγάλος μου αδερφός είσαι και φαίνεται να έχεις -πάλι- δίκιο... Έπηξα στην αγγαρεία, όσο ήμουν μέσα και μάλλον, μου έχει μείνει κάποιο κουσούρι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή