Τρίτη 28 Δεκεμβρίου 2021

Ποδηλατοθεραπεία: Η τελευταία συνεδρία του έτους

 


 Έχουν περάσει αρκετά χρόνια από το πρώτο κομπαρσιλίκι. Έχουν αλλάξει πολλά από τότε. Έχουμε αλλάξει εμείς οι ίδιοι. Από την άλλη, ο κυριότερος τρόπος για να θεραπεύσουμε λίγο την ψυχή και το μυαλό μας παραμένει σταθερός. Ποδηλατοθεραπεία 100 χιλιομετράκια για να αποχαιρετήσουμε το ανεμικό -ποδηλατικά- 2021. Πάμε!

   Τι να σας πω και τι να μου πείτε σχετικά με το 2021 που ετοιμάζεται να ρίξει αυλαία. Νομίζω πως ήταν σίγουρα μια πολύ δύσκολη χρονιά για όλους. Προσωπικά, βρίσκομαι στην περίοδο που πρέπει να έχω όρεξη και διάθεση να οργανώνω και να στήνω διαρκώς τη νέα δική μου δουλειά και παράλληλα να έχω υπομονή και ψυχραιμία μέχρι να αρχίσουν να αποδίδουν οι κόποι μου. Ταυτόχρονα, να δουλεύω πάρα πολλές ώρες και να πληρώνω αντί να πληρώνομαι.  Όλες αυτές οι ανησυχίες και ο προσωπικός μου αγώνας πρέπει να δωθούν στο γήπεδο της μεγαλούπολης των Αθηνών και του κοινωνικού συνόλου που την απαρτίζει. Ένα κοινωνικό σύνολο που φαίνεται να έχουμε χρεοκοπήσει από αξίες και ιδανικά, πιο βαθιά και από τη χρεοκοπία της οικονομίας της χώρας. Η ψυχολογία, η διάθεση και η αισιοδοξία δεν λένε να ξεκολλήσουν από τον πάτο. 

   Μέσα σε όλη αυτή την υπέροχη κατάσταση, μια ωραία Κυριακή κάθομαι στο μαγαζί και πίνω το καφεδάκι μου. Έχει τόσο κρύο που είμαι σίγουρος ότι δεν πρόκειται να με ψάξει άνθρωπος για νοικιάσει ποδήλατο ή έστω να ρωτήσει κάποιες πληροφορίες. Το μαγαζί δείχνει σαν κλειστό αν εξαιρέσουμε το γεγονός ότι απ' έξω είναι παρκαρισμένη η Νταλίκα και εγώ αράζω στο γραφειάκι μου. Κάποια στιγμή σκάει ξαφνικά ένας τύπος, ξαφνιάζεται και αυτός που βλέπει ότι υπάρχει άνθρωπος μέσα στο μαγαζί όμως επιμένει στην -προφανώς- αρχική του απόφαση και μου κλέβει τη Νταλίκα μπροστά στα μάτια μου!!! Ακολούθησε μια σύντομη καταδίωξη χωρίς να καταφέρω ποτέ να τον πιάσω, μιας και από τη στιγμή που ανέβηκε πολύ γρήγορα στο ποδήλατο, δεν είχα καμία τύχη να τον προλάβω τρέχοντας. Παρόλα αυτά, έτρεξα με ότι είχα μέσα μου μήπως τον χτυπήσει κάποιο αμάξι σε κάποια από τις διασταυρώσεις που περνούσε πανικόβλητος, μήπως επέμβει κάποιος συμπολίτης που άκουγε τις κραυγές μου και προφανώς επειδή δεν μπορούσα να σταματήσω όσο είχα τη Νταλίκα στο οπτικό μου πεδίο.   Μόλις εγκατέλειψα την προσπάθεια αφού τον έχασα από τα μάτια μου, ένας συμπολίτης πάνω στη μηχανή του, ήρθε δίπλα μου και μου είπε να ανέβω πάνω να χτενίσουμε τα γύρω στενά μπας και τον πετύχουμε κάπου. Το κάναμε αλλά δε σταθήκαμε τυχεροί. Έπρεπε να γυρίσω στο μαγαζί το οποίο είχα αφήσει ορθάνοιχτο και θα μπορούσαν να είχαν μπει μέσα να 'σηκώσουν' τα πάντα. Το γεγονός αρχίζει και κατακάθεται στην αντίληψη μου και αρχίζουν και αναβλίζουν τα πρώτα συναισθήματα. Απόγνωση, φρίκη, οργή, μίσος, απώλεια, θλίψη, βιασμός, κενό. Θύμα κλοπής ποδηλάτου για δεύτερη φορά. Η πρώτη Νταλίκα είχε κλαπεί έξω από την Τεχνόπολη των Αθηνών τον Μάϊο του 2012. Προφανώς και ήταν τεράστιο τραύμα η απώλεια αλλά τώρα τα πράγματα ήταν ακόμα χειρότερα. Η δεύτερη Νταλίκα ήταν το ποδήλατο μου για 9 χρόνια. Με αυτό το ποδήλατο έχουμε κάνει καμιά 30.000 χιλιόμετρα και έχουμε πάει σε αμέτρητα μέρη που τα έβλεπα για πρώτη φορά και το έκανα με τον αγαπημένο μου τρόπο. Με το πετάλι. Οι αναμνήσεις, οι εικόνες και οι στιγμές που έχω ζήσει με αυτό το ποδήλατο στέλνουν τη συναισθηματική του αξία σε επίπεδα που τα λεφτά δεν παίζουν ρόλο. Η Νταλίκα δεν είναι κάποιο πανάκριβο ποδήλατο. Είναι ένα σχετικά χαμηλής αξίας ποδήλατο που με τις αναβαθμίσεις μέσα σε αυτά τα χρόνια έχει γίνει προέκταση του σώματος μου και είναι εξοπλισμένη όπως πρέπει για να αντέχει και να είναι αξιόπιστη σε αυτά που σκαρώνουμε μαζί. 

Οι κινήσεις που έχω σκεφτεί να κάνω μέχρι να στραγγίξω και την τελευταία σταγόνα ελπίδας και να κυνηγίσω την τύχη μου, είναι να κοιτάζω συνεχώς τις αγγελίες σε marketplace και car.gr, να κάνω τις βόλτες μου στους γνωστούς δρόμους του κέντρου που σπρώχνουν κλεμμένα ποδήλατα εδώ και 15 χρόνια και ίσως καμιά ματιά στο παζάρι του Σχιστού τις Κυριακές. Ξεκινάμε με το Χρήστο από την επιλογή του κέντρου της Αθήνας και το ίδιο βράδυ επισκεπτόμαστε την Γερανίου. Κατεβαίνω από το αμάξι να κάνω μια βόλτα όσο εκείνος θα κάνει έναν κύκλο. Το μέρος έχει ατέλειωτο κόσμο αλλά στη 'βιτρίνα΄ με τα κλεμμένα ποδήλατα δεν είναι η Νταλίκα. Λογικό, είμαστε λίγα λεπτά μετά την κλοπή. Την επόμενη μέρα, περνάω ξανά νωρίς το πρωί αλλά το 'πόστο' κοιμάται ακόμα. Δεν υπάρχουν άνθρωποι, δεν υπάρχει 'βιτρίνα'. Επιστρέφω προς το μεσημεράκι και όπως κινούμαι πάνω στη Σοφοκλέους με το μηχανάκι, βλέπω την Νταλίκα πρώτη μούρη στη 'βιτρίνα'. Δεν πρέπει να χαθεί από τα μάτια μου ποτέ ξανά και πρέπει να τα βάλω κάτω τώρα, με 150 παλμούς το λεπτό, να δω πως θα την πάρω πίσω. Κουβαλάω μεγάλο 'πέταλο' το οποίο μπορεί να μετατραπεί σε ζόρικο όπλο σε περίπτωση συμπλοκής. Κουβαλάω τα χαρτιά του ποδηλάτου και μπορώ να χρησιμοποιήσω το 'πέταλο' για να κλειδώσω τη Νταλίκα και να πάω μετά όπως 'πρέπει' και να πάρω το ποδήλατο. Βάζω 50€ σκέτα στην τσέπη μου για διαπραγμάτευση με τον έμπορα. Η βία δεν είναι προτεραιότητα μου. Ούτε είμαστε τέτοιοι τύποι και επίσης, δεν είμαι καθόλου σίγουρος ότι μπορώ να φύγω νικητής από εκεί σε περίπτωση σύρραξης. Τρεις τύποι στη μία γωνία του δρόμου στέκονται και τα λένε. Άλλοι δύο απέναντι και ένας μόνος του εκεί που έχω αφήσει το μηχανάκι. Τους κοιτάζω και θεωρώ ότι είναι οι τύποι που 'κόβουν' κίνηση. Βρίσκομαι μπροστά στη Νταλίκα και βλέπω ότι δεν είναι κλειδωμένη. Στέκομαι μερικά δευτερόλεπτα σαν καταναλωτής που κοιτάζει κάτι που θέλει να αγοράσει και αφού βλέπω ότι δεν ασχολείται κανείς με αυτό, παίρνω το ποδήλατο στα χέρια και τσουλάμε περπατώντας ψύχραιμα. Ο ένας από τους τρεις τύπους κοιτάζει λίγο περίεργα πιθανότατα ψαρωμένος από την χαλαρότητα που δείχνω παίρνοντας από εκεί ένα ποδήλατο και αποχωρώντας σαν κύριος. Αναγκαστικά πρέπει να περάσω από μπροστά τους και καθώς περνάω αποφασίζω να συνεχίσω την τακτική 'σοκ και δέος' και πριν μου μιλήσει του λέω 'Καλύτερα να μην πεις τίποτα. Κάνε σα να μη συμβαίνει τίποτα'. Δεν ξέρω τι -και αν- ήθελε να κάνει, αλλά ανακουφισμένος τον είδα να μην κάνει τίποτα. Λίγο πιο πάνω στη Σοφοκλέους καβαλάω το ποδήλατο και δεν μπορώ να πιστέψω τι έχει συμβεί. Δεν ξέρω που να πάω, έχω τρελαθεί εντελώς. Έχω βρει και έχω πάρει πίσω τη Νταλίκα! Κινούμαι μέσα στα στενά του Ψυρρή και σε κάποιο σημείο έχουμε κάτι κάγκελα για να κλειδώσω τη Νταλίκα και απέναντι μια καφετέρια που κάθεται κόσμος. Όσο κλειδώνω τη Νταλίκα ένας κύριος μόνος που πίνει το καφεδάκι του σχολιάζει 'ωραίο σημείο για να κλειδώσεις το ωραίο εργαλείο'. Είμαι τόσο χαρούμενος και θέλω να μοιραστώ τη νίκη μου που του εξιστορώ τι έχει προηγηθεί, βλέποντας τα μάτια του να γουρλώνουν και να πηγαίνουν. Επόμενη αποστολή να πάω και να πάρω το μηχανάκι μου. Φτάνω ξανά στο σημείο, στέκομαι στη γωνία να δω τι κατάσταση επικρατεί, αν έχει δημιουργηθεί κάποια σύγχυση. Τα πράγματα φαίνονται όπως τα άφησα, έτσι φοράω σβέλτα το κράνος μου, πηδάω στο μηχανάκι, βάζω μπροστά και φεύγω από την άλλη πλευρά για να μην περάσω και από μπροστά τους. Πλέον, το δυσκολότερο που έχω να κάνω είναι να οδηγώ το μηχανάκι, σέρνοντας και το ποδήλατο από δίπλα κάτι στο οποίο έχω πείρα αρκετών χιλιομέτρων και δεν είναι σπουδαίο θέμα. Η τύχη μου έσκασε ένα τεράστιο χαμόγελο και η -όπως όλα έδειχναν- καταστροφική εμπειρία είχε αίσιο τέλος.

Ο καριόλης είχε προλάβει να αφαιρέσει κάποια πράγματα πάνω από το ποδήλατο για να τα πουλήσει ξεχωριστά να βγάλει κάνα φράγκο παραπάνω. Έτσι, την επόμενη κιόλας μέρα βρίσκομαι σε ποδηλατάδικο να αγοράσω φωτάκια, σκάρα και κοντέρ. Με τη Νταλίκα και πάλι στα χέρια μου και το αναγκαστικό upgrade της, αυτό που μένει, είναι να γίνει ένα κομπαρσιλίκι έτσι ώστε μετά την ψυχρολουσία των αρνητικών συναισθημάτων και της απώλειας, να ζήσω τα άκρως αντίθετα συνασθήματα που μπορεί να μου προσφέρει το ποδήλατο. 

    Έχουν περάσει 8,5 μήνες από την τελευταία φορά που κάναμε κάποιο κομπαρσιλίκι με την ομάδα. Ήταν ο Γύρος της Πάρνηθας. Λίγο μετά από αυτή τη βόλτα, εγώ ξεκίνησα με το μαγαζί σε ένα πρόγραμμα χωρίς ρεπό. Γνώριζα ότι το κομπαρσιλίκι της Πάρνηθας ήταν το τελευταίο για μένα, τουλάχιστον μέχρι να χειμωνιάσει. Δυστυχώς, οι υπόλοιποι της ομάδας δεν με έκαναν να ζηλέψω καθόλου μιας και κάποιοι από αυτούς έχουν να καβαλήσουν τα ποδήλατα τους από τότε. Οι πιθανές συμμετοχές για αυτό το κομπαρσιλίκι είναι περιορισμένες μιας και η ομάδα είναι διασκορπισμένη αλλά θα είναι δύσκολο ακόμα και για όσους είναι εδώ μιας και επιλέξαμε να το κάνουμε μια μέρα μετά τα Χριστούγεννα. Η Κυριακή 26 Δεκεμβρίου ήταν από καιρικές συνθήκες η μόνη μέρα για να το απολαύσουμε. Και ποιος ασχολείται με τα Χριστούγεννα όταν για εμάς το κομπαρσιλίκι είναι ανάσταση;! Ο Ράκος είναι μέσα με τα μπούνια και αυτό είναι παραπάνω από αρκετό. Έτσι ξεκινήσαμε τα κομπαρσιλίκια. Προσωπικά, θα το έκανα ακόμα και μόνος μου γιατί το αισθανόμουν σαν ανάγκη αλλά ο Ράκος ήταν μέσα χωρίς millisecond δεύτερης σκέψης. 

Συνήθως, ο τύπος με την ιδεά του 'που' είναι ο Ράκος. Αυτή τη φορά, έχω εγώ την ιδέα αλλά είναι μια πρόταση που την έχουμε συζητήσει και θέλαμε και οι δύο να το κάνουμε. Η διαδρομή θα είναι η πολυαγαπημένη Μέγαρα - Σχίνος - λίμνη Βουλιαγμένης - Λουτράκι - Κόρινθος και από εκεί προαστιακός και πίσω. Το γνωστό δεδομένο που μας κάνει να θέλουμε συνέχεια αυτή τη διαδρομή είναι η φυσική της ομορφιά. Τα νέα πράγματα που θέλουμε να δούμε είναι η κατάσταση που επικρατεί μετά τις πυρκαγιές του Μαίου στα Γεράνεια Όρη αλλά και μία εναλλακτική διαδρομή η οποία θα αφαιρέσει από την πορεία μας την θρυλική ανάβαση και κατάβαση στα Πίσια. Ο λόγος που δεν το είχαμε επιχειρήσει μέχρι σήμερα είναι ότι στην εναλλακτική διαδρομή υπάρχει ένα κομμάτι κάπου στα 4-5 χλμ. το οποίο είναι χωμάτινο και που να πας να βάλεις στα χώματα τύπους που καβαλάνε κουρσάκια. Μάθαμε όμως ότι το χωμάτινο δεν είναι και τόσο 'τραχύ' και σε συνδυασμό με το ότι μιλάμε για μία διαδρομή που σου δίνει σχεδόν μόνιμα στο πιάτο τον Κορινθιακό κόλπο και έχεις και την επιλογή να επισκεφτείς τα Μικρά Στραβά, την photo opportunity παραλία που ακούει στο όνομα Σπηλιά της Φώκιας καθώς και την πανέμορφη παραλία Μυλοκοπή αν είσαι διατεθιμένος να ρίξεις αρκετό περπάτημα, η απόφαση ήταν εύκολη. 

Επιδίδομαι και πάλι στη λατρεμένη συνήθεια, να βρω τη διαδρομή, την ώρα που πρέπει να πάρουμε προαστιακό, τη μελέτη των δεδομένων και την ιδανική εκτέλεση του πλάνου. Ο Ράκος θέλει να δημιουργήσουμε καλό υλικό, θα σκάσει με go pro, με κάμερα για μένα αλλά και για πρώτη φορά στα χρονικά της ομάδας, με drone! Γνωρίζω πολύ καλά ότι όλα αυτά είναι δύσκολα σε κομπαρσιλίκια κυρίως από θέμα χρόνου αλλά και μετά από κάποιο σημείο και λόγω κόπωσης. Όμως, γνωρίζω επίσης  ότι το αποτέλεσμα θα είναι μια εκπληκτική αποτύπωση και αναμνηστικό της εμπειρίας μας. Και θα είμαστε μόνο οι δυο μας, δηλαδή απόλυτα ευέλικτοι. 

Πρέπει να πάρω τον Προαστιακό των 7:17 από τον Πειραιά και ο Ράκος να μας 'πιάσει' στις 7:36 στο σταθμό Λαρίσης. Το βράδυ, δε βασανίστηκα ιδιαίτερα από αυτή την ένταση πριν από το κομπαρσιλίκι και πρέπει να έσβησα κατά τη 1.00. Στις 6.20 το ξυπνητήρι τρώει το πρώτο snooze με ταχύτητα που θα άφηνε χαζό και τον Λούκι Λουκ. Σα να ήμουν ήδη ξύπνιος και το περίμενα να χτυπήσει. Στο επόμενο, έχω σηκωθεί και γίνονται όλα όπως πρέπει μέχρι που ξεχύνομαι με τη Νταλίκα στο -ακόμα- μαύρο σκοτάδι για να κατέβω για Πειραιά. Είμαι στην αποβάθρα και πίνω φρέντο εσπρέσσο καπνίζοντας ένα τσιγάρο και χαζεύω τη Νταλίκα με ένα χαμόγελο θαυμασμού και ικανοποίησης στο στόμα. Τα συνολικά τρία άτομα που περιμένουμε να μπούμε στο τρένο καθώς και το γεγονός του τερματικού σταθμού με γλυτώνει από αυτό το βραχνά που με βασανίζει όταν πρέπει να μπω με το ποδήλατο σε μέσα μαζικής μεταφοράς. Επιβιβάζομαι και μόλις ξεκινάμε, ο Ράκος σαλεύει στα viber και είναι ήδη στο σημείο του. Ξεκινάμε εξαιρετικά. Πατάω reset στο καινούριο μου κοντέρ που με ταλαιπώρησε αρκετά για να δουλέψει αλλά τώρα πάνε όλα καλά. Θα πέσει στα βαθιά από τις πρώτες του βάρδιες. Δεν είναι εύκολη δουλειά να είσαι το κοντέρ της Νταλίκας. Ο Ράκος επιβιβάζεται σαν τον κύριο στο σταθμό Λαρίσης, η κατάσταση είναι πολύ ήσυχη στο τρένο. Χαζογελάμε και χαζολογάμε κι ενώ ο Ράκος έχει έρθει σχεδόν άυπνος δεν το πάει σερί ύπνο μέχρι τα Μέγαρα. Κατεβαίνουμε στα Μέγαρα και ρίχνουμε μια ματια προς τον Κορινθιακό κόλπο να δούμε τι κατάσταση επικρατεί στην ατμόσφαιρα. Ο καιρός είναι εξαιρετικός για ποδήλατο. Καθαρός ουρανός, ωραία θερμοκρασία, ο αέρας ανύπαρκτος. Ο Ράκος, αυτός ο τύπος που τολμάει να πει σε άλλους τι πρέπει να έχουν μαζί τους σε ένα κομπαρσιλίκι, έχει έρθει χωρίς γυαλιά Ηλίου. Ο τύπος έχει βγει για κομπαρσιλίκι με κάμερα αλλά χωρίς μπαταρία, σε άλλο κομπαρσιλίκι χωρίς σαμπρέλα το οποίο έμεινε στη μέση λόγω σκασμένης σαμπρέλας. Σήμερα ήρθε χωρίς γυαλιά Ηλίου. Αν δεν του ήταν απαραίτητο για να μεταβεί στο σημείο συνάντησης, θα ζούσα για τη μέρα που θα έρθει για κομπαρσιλίκι χωρίς το Ρομάν. Ενώ του λέω παρόμοιες τέτοιες εξυπνάδες, ανεβαίνουμε στα ποδήλατα μας και η βόλτα έχει ξεκινήσει. Τα καταγραφικά στο τηλέφωνο έχουν πιάσει δουλειά αλλά το κοντέρ μου δεν δουλεύει ποτέ. Θολούρα. Είμαι ο χειρότερος τύπος για να του συμβαίνουν αυτά. Προσπαθώ 6-7 φορές να δω αν μπορώ να κάνω κάτι αλλά δε γίνεται τίποτα. Ξέρω ότι πρέπει να αποφασίσω ότι το κοντέρ δεν πρόκειται να δουλέψει σήμερα και όσο πιο γρήγορα το βγάλω από το μυαλό μου, τόσο καλύτερα θα περάσω. Αλλά το γαμημένο μου τρώει το μεδούλι. Φτάνουμε στη γνωστή -πια- πλατεία στα Μέγαρα και θα πάρουμε ένα σύντομο πρωινό, νερά και ενέργεια για το δρόμο. Η ανηφόρα με την ευγενική κλίση που δε σε σκοτώνει αλλά σε λιώνει σιγά σιγά, μας βγάζει έξω από τα Μέγαρα. Το τοπίο αρχίζει και πρασινίζει, τα Γεράνεια δεσπόζουν αριστερά μας. Φτάνοντας προς το σημείο Μηδέν, που θα μας δώσει στο οπτικό πεδίο τον Κορινθιακό κόλπο αρχίζουμε και βλέπουμε κάποια καμένα στα αριστερά μας. Γνωρίζουμε ότι η πυρκαγιά του Μαίου ξεκίνησε από το Σχίνο, γνωρίζουμε το μέρος, οπότε ξεκινάμε και φανταζόμαστε τι θα ακολουθήσει . Στεκόμαστε στο σημείο Μηδέν και παρόλο που βλέπουμε αρκετές καμμένες εκτάσεις, αισθάνομαι μια μικρή ικανοποίηση γιατί όταν το βλέμμα μου είναι στραμμένο προς τα δεξιά, δηλαδή στο Αλεποχώρι, η κατάσταση είναι πολύ καλή. Είναι το πρώτο μικρό διάλειμμα για να πετάξει το drone. 

Σημείο Μηδέν...

Ξεκινάμε για την κατάβαση θανάτου μέχρι τη θάλασσα στις Αιγειρούσες. Τρείς στροφές μετά, το μέρος μας σοκάρει για δεύτερη φορά. Είμαστε στο σημείο που έπεσε ο Τεό. Ο Ρακος ενώ το τραβούσε με την κάμερα και σταθήκαμε εκεί, δεν το κατάλαβε καν. Το μέρος είναι κρανίου τόπος. Πραγματοποιούμε την πιο αργή κατάβαση που έχουμε κάνει ποτέ. Είναι ένα δεδομένα κακό οδόστρωμα, τα χώματα, οι πέτρες και τα κλαδιά που έχουν πέσει από τις πρώτες πλημμύρες θέτουν θέμα ασφάλειας και από την άλλη είναι το τοπίο. Κάποια δέντρα που έχουν μισοκάει, κάποια σημεία που δεν έχουν καεί καθόλου, το εντελώς καμμένο τοπίο, τα σπίτια, βάζουν τη φαντασία να δημιουργήσει σενάριο για το τι έγινε σε αυτό το καταπράσινο και πανέμορφο τοπίο. Στην ουσία, ο δρόμος που κατεβαίνουμε είναι το σημείο που μάλλον δόθηκε μάχη να περιοριστεί η φωτιά και σε κάποιες περιπτώσεις το είχαν καταφέρει. Ήταν η πρώτη κατάβαση που η ελευθερία πάνω στο ποδήλατο δεν ήταν ο πρωταγωνιστής των συναισθημάτων. Πλησιάζουμε στον παραλιακό δρόμο, ο Ράκος προπορεύεται και ο μπαγάσας βγαίνει πάνω στο δρόμο χωρίς να σταματήσει και να κοιτάξει. Ένα Audi suv φρενάρει και ευτυχώς σταματάει πριν πάρει από κάτω το Ράκο με το Ρομάν. Δεν μπορώ να το πιστέψω. Πόσο απρόσεκτος και πόσο τυχερός. Ανταλλάζουν κάποιες κουβέντες με τον οδηγό που πέρα από καλός οδηγός ήταν και ευγενέστατος άνθρωπος ευτυχώς. Στιγμιαία ανασύνταξη και συνεχίζουμε. Πάμε για το παραλιακό κομμάτι, αυτό το σουλάτσο που έχουμε αναφέρει σε πόσους ανθρώπους όταν λέμε τις ποδηλατικές ιστορίες μας.

Τι φανάρι; Τι κόκκινο; Που είναι η διασταύρωση; Που είμαστε;

 

Είμαστε προετοιμασμένοι για τα χειρότερα γιατί κατευθυνόμαστε προς το Σχίνο απ' όπου και είχε ξεκινήσει η φωτιά και για να είχε καταπιεί το μισό βουνό, φανταζόμαστε τι πρόκειται να δούμε. Κρανίου τόπος. Το μέρος εκεί έχει καεί εντελώς. Χώματα και πέτρες έχουν κατέβει με τα πρώτα νερά. Δεν είμαι κάνας ειδικός αλλά όσο έβλεπα μέσα στις καμμένες εκτάσεις δεν νομίζω ότι είδα τίποτα αντιπλυμμηρικά έργα και πολύ φοβάμαι ότι το μέρος εκεί, θα αλλάξει αρκετά με τις μεγάλες βροχές. Η πολυαγαπημένη Μαυρολίμνη θα χρειαστεί αρκετά χρόνια μέχρι τα πεύκα να κρέμονται και πάλι μέσα στη θάλασσα. Μπαίνουμε μέσα στο Σχίνο και η καμμένη γη μένει πίσω μας. Μπροστά μας τα πάντα είναι καταπράσινα και αυτό μας κάνει και πάλι χαρούμενους. Αποφασίζουμε μια σύντομη στάση στο Σχίνο για ...τα καφεδάκια μας. Καπνίζουμε και από ένα τσιγάρο και αναχωρούμε. Αμέσως μετά το Σχίνο ξεκινάει το νέο κομμάτι της διαδρομής. Ανηφορίζουμε και, 2-3 πέταλα αργότερα, ο Σχίνος φαίνεται ήδη σε κάτοψη. 


Ο Σχίνος, η παραλία του και στο βάθος το σημείο που ξεκίνησε η καταστροφή

Μετά από αυτό το μπαλκόνι με την εκπληκτική θέα, ξεκινάει ο χωματόδρομος. Η ησυχία του μέρους είναι σκέτη γαλήνη. Η φύση είναι υγρή και μοσχομυρίζει. Ο χωματόδρομος είναι πολύ ωραία πατημένος, υπάρχουν κάποιες πέτρες στην επιφάνεια αλλά αν συνεχίσει σε αυτό το μοτίβο δεν υπάρχει περίπτωση να έχει πρόβλημα ο Ρομάν. Πηγαίνουμε πολύ αργά λόγω επιφάνειας και εισπράττουμε ότι μας δίνει η στιγμή και το περιβάλλον. Περνάμε εξαιρετικά και ακόμα και όταν βγαίνουν μπροστά μας κάτι κλίσεις 15% για 50 - 100 μέτρα, ξεκαβαλάμε γαλήνια τα ποδήλατα μας και τα πηγαίνουμε σπρώχνοντας. Το τοπίο είναι μαγικό και είναι η παρεθνική μας εμφάνιση εκεί. 

Ναι, με το κουρσάκι. Τι, όχι;!

Η φύση σε κέφια...

Ο Ρομάν Ρικέλμε μπορούσε να διδάξει την τέχνη του ακόμα και στα χειρότερα 'χωράφια'

Ξυπνάει ο άλλος μου εαυτός...

Και λίγο περπάτημα για να αλλάζει το στυλ της άσκησης


Η επιφάνεια γίνεται και πάλι άσφαλτος. Ο χωματόδρομος ήταν πάρα πολύ εύκολος εδαφικά και αφού δεν μας ζόρισε καθόλου έχουμε αρχίσει και εξυμνούμε το νέο τρόπο που θα γίνεται αυτή η διαδρομή. Η κυκλοφορία των οχημάτων είναι σχεδόν ανύπαρκτη και αυτό βάζει όχι μόνο ασφάλεια αλλά και περισσότερη ποιότητα στη βόλτα μας. Το σενάριο που φαίνεται να μη βγαίνει είναι ότι με αυτή την παράκαμψη γλυτώνουμε τη θρυλική ανάβαση στα Πίσια. Εντάξει, σε καμία περίπτωση δεν ανεβαίνουμε κάτι θρυλικό αλλά δεν φαίνεται και τόσο απλό όσο έδειχνε το διάγραμμα της διαδρομής. Έχει σημεία που θέλει πετάλι και έχει και σημεία που θέλει πολύ πετάλι. Φτάνουμε στο σημείο που πρέπει να κάνουμε παράκαμψη αν θέλουμε να δούμε τη Σπηλιά της Φώκιας. Τωρα που η παράκαμψη φαίνεται στα μάτια μας και όχι στην οθόνη του google maps, είναι ξεκάθαρο ότι θα βάλουμε άλλα 2 καλά ανηφορικά παλούκια στο δρόμο μας. Μόλις ανακοινώνω στο Ράκο ότι εδώ είναι το σημείο που πρέπει να στρίψουμε αν θελουμε να δούμε τη Σπηλιά της Φώκιας, η απορριψη έρχεται αμεσοδημοκρατικά. Δεν θα το κάνουμε. Έχουμε κάνει ήδη κάνα 45άρι χλμ. πετάλι έχοντας πάρει την πρώτη ανάβαση που γνωρίζαμε και είμαστε πάλι σε κατάσταση ανάβασης. Η αποχή από την ποδηλασία όπως ήξερα μέχρι πέρσι αρχίζει και δείχνει τα σημάδια της. Τα πνευμόνια μου πρέπει να είναι πιο μαύρα από ποτέ, δε λέω να ξεμπουκώσω με τίποτα. Πονάω ήδη σε ραχιαίους, χέρια, τα μπούτια μου καίνε. Τα ταλαιπωρημένα ισχία μου το ίδιο. Η εμπειρία και η υπομονή με καθοδηγούν και συνεχίζω στο πετάλι. Ο Ράκος, δεν καταλαβαίνω. Αυτός ο τύπος δεν μεγαλώνει; Το στυλ του δείχνει αγέρωχο όπως συνήθως. Μου έχει φύγει λίγο στις ανηφόρες όπως κάνει πάντα και τον έχω μπροστά μου να τον βλέπω σαν καρότο. Είμαι σε φάση που πηγαίνω με τα δόντια σφιγμένα για να μη βάζω κάθε λίγο και λιγάκι στάσεις. Τα ποδηλατικά μου αρχίδια έχουν σουφρώσει κάπως και φτάνω πιο εύκολα στο σημείο παραίτησης. Το έχω εντοπίσει και δουλεύω με αυτό. Αυτό είναι το κυριότερο κατόρθωμα σε ένα κομπαρσιλίκι. Η στιγμή που έχεις γίνει Κομφούκιος και το πνεύμα σου είναι τόσο συγκεντρωμένο που το κορμί δεν έχει άλλη επιλογή από το να κάνει αυτό που πρέπει. Κινούμαι σε αυτό το μοτίβο μέχρι που αρχίζω και αισθάνομαι αρκετά αδύναμος, σαν προειδοποίηση σε κινητό για αδύναμη μπαταρία. Παλεύω για λίγα λεπτά και με αυτό αλλά εντάξει, δείχνω την απαραίτητη σοβαρότητα για να μην πέσω κάτω από τη Νταλίκα λόγω σκοτοδίνης. Ανακοινώνω στο Ράκο ότι θα κάνω διάλειμμα να φάω ένα cookie που κουβαλάω. Η άμεση δόση ζάχαρης θα κάνει δουλίτσα.

Έλεγχος διαδρομής και Κανονάκι!!!


Πρέπει να είχα τόση ανάγκη από ενέργεια, που το τυποποιημένο cookie Στεργίου μου φαινόταν το πιο λαχταριστό, νόστιμο και θρεπτικό έδεσμα στον κόσμο εκείνη τη στιγμή. Το έτρωγα τόσα αργά και απολαυστικά θέλοντας να μην τελειώσει ποτέ. Το μπουστάρισμα από τη ζάχαρη είναι εμφανέστατο στον οργανισμό μου και κατά συνέπεια στην ψυχολογία μου. Είμαι ο Ρόκυ μπαίνοντας στον 7ο γύρο με τον Ντράγκο να φάω όσες είναι να φάω για να αντέξω να βγω στο σημείο Μηδέν. Έχουμε φτάσει πάνω από τη διασταύρωση για την παραλία της Μυλοκοπής και χωρίς να γνωρίζω τους αριθμούς αλλά μόνο τη γεωγραφία, σκέφτομαι ότι δεν είναι δυνατόν να συνεχίσει ανηφορικά για πολύ ακόμα. Όντως, μετά από κάποιες εκατοντάδες μέτρα ο δρόμος ξεκινάει και κατηφορίζει μέχρι που εξελίσσεται σε κατηφόρα θανάτου. Τώρα κελαηδάω! Η μπαταρία δεν παίζει κανένα ρόλο, κατεβαίνουμε πετώντας. Αντιλαμβάνομαι ότι ο Ράκος έχει στηθεί αεροδυναμικά πάνω στο Ρομάν και ετοιμάζονται να με προσπεράσουν. Τον Ψηλό δεν θα τον προσπερνάς, τον Ψηλό!!! Στήνομαι αεροδυναμικά κι εγώ πάνω στη Νταλίκα και εκεί που είναι στο μισό μέτρο να με περάσει αρχίζω και του ξεφεύγω! Γλαρόσουπα Σπύρο! 
Παρόλο που έχουμε επιχειρήσει αυτή τη βόλτα άλλες 2 φορές, μετά την πρώτη μας φορά πριν 5 χρόνια, είναι η πρώτη φορά που βρισκόμαστε στο δρόμο για τη λίμνη Βουλιαγμένης. Τις προηγούμενες φορές, τη μία δε φτάσαμε λόγω της πτώσης του Τεό και την επόμενη τα είχαμε κάνει τόσο σκατά από χρόνο που δεν μας έπαιρνε να κάνουμε την παράκαμψη. 

Σκάλωμα στο Σκάλωμα...


Πέφτουμε πάνω στη λίμνη Βουλιαγμένης και αφού ο καιρός είναι ωραίος και είναι και Κυριακή, μας παίρνουν οι μυρωδιές από κάτι γαρίδες, κάτι μύδια και κάτι ούζα στο παραλιακό ταβερνάκι που παίζει εκεί. Συνεχίζουμε πάνω στην παραλία της λίμνης να πάμε στο τέρμα του ακρωτηρίου. Στο ναό της Ήρας και το φάρο Μελαγκάβι. Εκεί θα έχουμε νέα πτήση για τρελές λήψεις αφού το μέρος είναι σε εντυπωσιακό σημείο. Φτάνουμε στο ναό της Ήρας και έχουμε ένα μονοπάτι δύσβατο σε κάποια σημεία για να φτάσουμε στο φάρο. Ο Ράκος έχει πάρει το Ρομάν στην πλάτη κι εγώ σέρνω τη Νταλίκα. Παρατηρώ ότι η κούραση με έχει καταβάλει αρκετά, το σώμα μου πονάει και εκτελεί με το ζόρι κάποιες κινήσεις. Όμως, εδώ θα έχουμε ένα μίνι διάλειμμα οπότε θα μπορέσω να φορτίσω λίγο και να χαζεύω την τρελή θέα από παντού. Από τη μία το άνοιγμα του Κορινθιακού κόλπου προς το Λουτράκι, την Κόρινθο και την Πελοπόννησο και από την άλλη, η Ιτέα ο επιβλητικός και χιονισμένος στις κορυφές του Παρνασσός. Κι εμείς στη μέση. 

Βόρεια του φάρου Μελαγκάβι....

Νότια του φάρου Μελαγκάβι...


Το διάλειμμα για φωτογραφίες και λήψεις έχει τελειώσει και κουβαλάμε και πάλι τα ποδήλατα μας για να ξεκινήσουμε για το τελευταίο κομμάτι της διαδρομής. Σε αυτό περιλαμβάνεται το περίφημο Σκάλωμα στο οποίο όταν βρεθήκαμε την πρώτη φορά, ο Ράκος πίστεψε ότι τρελάθηκα και τελείωσα με το ποδήλατο μιας και σε μια απόπειρα να το στηρίξω για να κατουρήσω, απελπισμένος σε ανηφόρα 20%, δεν μπορούσα να το στηρίξω και τελικά το πέταξα κάτω ξεσπώντας σε παραλήρημα. Παρόλα αυτά θυμάμαι για τη διαδρομή ότι μετά τη λίμνη Βουλιαγμένης, ακολουθεί ένα παιχνιδιάρικο πάνω κάτω μέχρι να φτάσουμε σε ένα σημείο που έχει 7-8 πέταλα με ακραίες κλίσεις τα οποία σε ανεβάζουν στον περιφερειακό δρόμο Περαχώρας - Λουτρακίου. Ήδη έχουμε πει ότι αυτά τα πέταλα θα τα ανέβουμε με τα πόδια. Η απραξία στα κομπαρσιλίκια έχει βάλει μπόλικη κούραση και στο Ράκο. Ακολουθάμε το komoot και έρχεται η στιγμή που μας 'παίρνει' πάνω από τη λίμνη και αναμένω να ξεκινήσει εκείνο το παιχνιδιάρικο πάνω κάτω. Αντ' αυτού, βλέπω μια κλίση 30% μπροστά στην οποία ο Ράκος που προπορεύεται έχει ήδη ξεκαβαλήσει λέγοντας ότι 'εντάξει, δεν υπάρχει λόγος' να την ανέβουμε κάνοντας πετάλι. Μετά από αυτήν κι άλλη μία τέτοια, άλλη μία, κι άλλη. Δεν πιστεύω αυτό που συμβαίνει. Δουλεύω στους 120 παλμούς για να ανεβαίνω περπατώντας αυτά τα θηρία και προσπαθώ να δω τη διαδρομή γιατί έχει γίνει σίγουρα κάτι διαφορετικό από την προηγούμενη φορά. 

Στη λίμνη Βουλιαγμένης (Περαχώρας) με τα ποδήλατα μας... 



Ο χαμογελαστός και ο απελπισμένος


Παρατηρώ ότι το komoot μας έχει ανεβάσει εκεί πάνω, μετά θα μας ρίξει πάλι δίπλα στη θάλασσα για να πάρουμε μετά τα πέταλα με τις φρικτές κλίσεις. Δεν πρόκειται να το κάνω με τίποτα αυτό και κάθομαι και κοιτάζω εναλλακτικές και καταλήγω ότι θα κοιτάξουμε να συνδεθούμε αλλιώς με τον κεντρικό δρόμο και να βγούμε στον περιφερειακό Περαχώρας - Λουτρακίου σίγουρα πιο πίσω απ' ότι θα μας έβγαζαν τα πέταλα του Σκαλώματος αλλά πεπεισμένος -για κάποιο λόγο- ότι θα είναι πιο εύκολα. Εξηγώ και στο Ράκο ότι θα βάλουμε μάλλον 2-3 χιλιόμετρα παραπάνω στο δρόμο μας αλλά θα αποφύγουμε το Σκάλωμα. Εξακολουθούμε ανηφορικά αλλά οι κλίσεις έχουν πέσει και τουλάχιστον τις ανεβαίνουμε με πετάλι και όχι περπατώντας. Είναι η στιγμή που βάζω μικρό δίσκο - μεγάλο γρανάζι στη Νταλίκα. Αυτό σημαίνει ότι έχει πέσει κάθε ποδηλατικό οχυρό μέσα μου και κινούμαι σε καθεστώς έκτακτης ανάγκης. Βγαίνουμε στον περιφερειακό τον οποίο -για κάποιο λόγο- θυμόμουν σχετικά επίπεδο από την προηγούμενη φορά που τον είχαμε οδηγήσει. Αλλά δεν είναι. Έχει ένα 4% - 5% που μου ρουφάει και τα τελευταία δείγματα ενέργειας που έχουν μείνει μέσα μου. Κάνω διαλείμματα τόσο συχνά που λέω ότι δε γίνεται να συνεχίσω έτσι, θα μας πιάσει νύχτα πολύ νωρίς. Ακόμα και όταν ο δρόμος ισιώνει δεν έχω δύναμη να δώσω στο πετάλι για να κινηθώ με λογική ταχύτητα. Τρώω μια μπανάνα που έχω στην τσάντα μου γιατί αισθάνομαι πάλι εντελώς αδύναμος. Την πιπιλάω και τη λιώνω στο στόμα μου. Όπως με το cookie του Στεργίου, η μπανάνα φαίνεται το πιο νόστιμο και ευεργετικό τρόφιμο στον κόσμο. Αυτά μου αρέσουν στα κομπαρσιλίκια. Το πόσο μπορείς να εκτιμήσεις από την αρχή τόσο μικρά πράγματα όπως ...μία μπανάνα. Παίρνω την απαραίτητη δύναμη για να φτάσω μέχρι την Περαχώρα και από εκεί και πέρα φαίνεται ότι ισιώνει μέχρι να ξεκινήσει η κατάβαση τρόμου μέχρι το Λουτράκι. 

Απελπισμένος στην τοποθεσία Σκάλωμα

Περαχώρα τέλος... Ίσωμα μέχρι να έρθουν οι κατηφόρες τρόμου για Λουτράκι


Οι κατηφόρες έχουν ήδη ξεκινήσει οπότε γνωρίζουμε ότι στην ουσία τελειώσαμε μιας και θα προσγειωθούμε απευθείας στο Λουτράκι. Η λάθος απόφαση που πήρα και τα επιπλέον χιλιόμετρα που έβαλα στη βόλτα φαίνεται ότι 'έφαγαν' και όσο χρόνο χρειαζόταν για να βρεθούμε την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο σημείο. Είναι γνωστό ότι άμα αράζεις στο Λουτράκι, ο Ήλιος δύει απέναντι σου. Αν έχει και κάνα συννεφάκι... Hardcore Skyporn!








Με το ζόρι πράττω αυτά που πρέπει για να βγάλουμε αυτές τις φωτογραφίες. Δυσκολεύομαι να ακούσω κάποιες οδηγίες που μου δίνει ο Ράκος για να κάνουμε όσο το δυνατόν καλύτερες εικόνες. Δεν μπορώ ούτε να σηκώσω τη Νταλίκα πάνω από τις προστατευτικές μπαριέρες αλλά τι να κάνω που μιλάμε για εικόνες που θα τις βλέπουμε μετά από χρόνια και θα κλαίμε. Τελειώνουμε με το skyporn επισόδειο που γυρίστηκε σε αυτό το μπαλκόνι, ανάβουμε τα φωτάκια μας και ξεκινάμε κατάβαση θανάτου μέχρι το Λουτράκι. Μέχρι να φτάσουμε, έχει σκοτεινιάσει για τα καλά και το μόνο που μας νοιάζει είναι να βρούμε το Πιπέρι γιατί γνωρίζουμε πλέον, ότι μπορεί να εξυπηρετήσει σωστά το σκοπό που γίνονται όλες αυτές οι ποδηλατάδες, όλα αυτα τα χρόνια. Το Γεύμα του Πρωταθλητή!

Πάντα τέτοια και ακόμα καλύτερα!


Τα επόμενα 8 χιλιομετράκια μέχρι τον Προαστιακό της Κορίνθου, ήταν διαδικαστικού χαρακτήρα και έπρεπε να γίνουν συνοπτικά μιας και πλέον έχουμε μαύρο σκοτάδι. Η ώρα μας έχει κάτσει καταπληκτικά γιατί και απολάυσαμε το Γεύμα του Πρωταθλητή ακριβώς όπως θέλαμε, και κινηθήκαμε με νορμάλ ρυθμό μέχρι την Κόρινθο και μόλις βγήκαμε στην αποβάθρα του Σταθμού, το τρένο ερχόταν στα επόμενα 10 λεπτά. Άψογα! 
Ήταν το κομπαρσιλίκι για να αποχαιρετήσουμε το 2021. Ήταν το κομπαρσιλίκι που έκανα εγώ δώρο στη Νταλίκα και η Νταλίκα σε μένα μετά την περιπέτεια που μας χώρισε -ευτυχώς μόνο- για μία μέρα. Μην στερείσετε ποτέ από κανέναν κάτι που αγαπάει και τον κάνει να αισθάνεται ελεύθερο! Πάμε δυνατά για το 2022. Η ζωή δείχνει να είναι το ύστατο κομπαρσιλίκι αλλά το γαμημένο, θα ανεβαίνουμε μέχρι να ξεκινήσει η κατηφόρα! Να είστε όλοι υγιείς και δυνατοί!



Για τους λάτρεις των αριθμών, το komoot (και όχι το κοντεράκι μου που δεν δούλεψε ποτέ) κατέγραψε:
Συνολικά Χιλιόμετρα: 95.9
Ώρες Ποδηλασίας: 7 και 16'
Μέση Ταχύτητα: 13.2 km/h

Εδώ μπορείτε να σκαλίσετε το route από αυτό το κομπαρσιλίκι: https://www.komoot.com/tour/614571269


Τρισδιάστατη απεικόνιση από την εφαρμογή Relive:




Κι ο καθένας έχει την αλήθεια του...












 






2 σχόλια:

  1. Καλή χρονιά παιδιά με υγεία και πολλές βόλτες. Εκπληκτική η ιστορία για το πως ξαναβρήκες την νταλίκα σου δόξα τον Θεό που ανταμώσατε ξανά εύχομαι το καινούργιο κοντεράκι να γράψει περισσότερα πολλά περισσότερα χιλιόμετρα από πριν.. Εντωμεταξύ έχω και εγώ παρόμοια νταλίκα Ντόλυ την λενε και μου δίνεις δύναμη να βάζω χιλιόμετρα μιας και είσαι η απόδειξη ότι πας παντού και με το τρεκινγκ.. Μπράβο σας και πάλι καλές Πεταλιές

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χρόνια πολλά και καλή χρονιά για το 2023 πια, τόσο πολύ που άργησα να δω το σχόλιο. Ελπίζω να είστε καλά και εσύ και η Ντόλυ και να περνάτε πολύ χρόνο παρέα!
      Δεν ήξερα ότι χρειάζεται έξτρα ώθηση για να κάνεις πράγματα με τα trekking. Είμαι της άποψης ότι αν θέλεις ένα ποδήλατο για να πηγαίνεις παντού, τότε χρειάζεσαι ένα trekking. Δεν ξέρω αν είναι σωστή ή λάθος σύμφωνα με τους ποδηλατικούς Νόμους και τα ποδηλατικά καφενεία αλλά έχει πάει μια χαρά τόσα χρόνια!
      Καλές πεταλιές, Υγεία και Δύναμη!

      Διαγραφή