Τετάρτη 15 Απριλίου 2015

Καλοκαιρινές διακοπές για πάντα!! Τι, όχι?!

  Αν βάλω τις ημέρες πάνω στον ζυγό της χρονιάς, πλέον ο ζυγός θα κλίνει προς την πλευρά της Κρήτης. Την προηγούμενη χρονιά έζησα εδώ για περισσότερους από 6 μήνες. Φέτος, βρίσκομαι εδώ πιο νωρίς από ποτέ και αν όλα πάνε όπως έχουν υπολογιστεί, πάμε για διαμονή εφτά μηνών.

  Οι τελευταίες μέρες στο μέρος που ετοιμάζεσαι να αφήσεις είναι ιδιαίτερες λόγω συναισθηματικής φόρτισης. Μπαίνουν μπροστά στα μάτια σου οι συγκυρίες που σε κάνουν να θέλεις να φύγεις καθώς και αυτές για τις οποίες θα άξιζε να μείνεις. Άνθρωποι και καταστάσεις. Παίζει ένα διαρκές ζύγισμα μεταξύ των πραγμάτων των οποίων θα στερηθείς αλλά και αυτών που θα αποκομίσεις. Όλα αυτά με είχαν κάπως μαγκωμένο τις τελευταίες μέρες μου στην πόλη. Ο παλμογράφος που δείχνει το άθροισμα των συναισθημάτων έπαιζε στο επίπεδο της ευθείας. Ούτε κρύο, ούτε ζέστη. Είναι και η τέταρτη φορά που φεύγω και γνωρίζω πολύ καλά από που φεύγω και -τώρα πια- γνωρίζω πάρα πολύ καλά και που έρχομαι. Τα πράγματα γίνονται έτσι λόγω τακτικής και -σε τελική ανάλυση- για οικονομικούς λόγους. Κανείς δεν κανονίζει να εργαστεί για 180 μέρες σερί επειδή έτσι γουστάρει. Υπάρχει πλάνο από πίσω και για αυτό το πλάνο θα χαραμιστεί και το καλοκαίρι του 2015. Είναι μια υπαρκτή επιλογή σε ένα πολύ στενό φάσμα -σχεδόν- αναγκαστικών επιλογών. Με όλα αυτά να γυρνάνε στο μυαλό μου σαν ψαράκια σε ενυδρείο πέρασα τις τελευταίες μου μέρες βλέποντας-χαιρετώντας αγαπημένους ανθρώπους. Με όσους από αυτούς δεν καταφέρουν να έρθουν στο νησί να περάσουν υπέροχα κάποιες μέρες το καλοκαίρι, θα τα πούμε πιθανότατα από χειμώνα. Κάπως έτσι φτάσαμε στη μέρα του πακεταρίσματος ρούχων και άλλων απαραίτητων μέχρι που το Κρήτη Ι σάλπισε την αναχώρηση.




































Αφήνοντας πίσω τον Πειραιά...

Σπυράκο, η παραλιακή μας ποδηλατόβολτα φωτισμένη, με λήψη ...από μέσα.

  Το νυχτερινό δρομολόγιο Πειραιάς - Ηράκλειο είναι η χειρότερη μου. Και δυστυχώς πρωινό δρομολόγιο παίζει μόνο στην καρδιά του καλοκαιριού. Οπότε έχω προετοιμάσει κατάσταση που θα 'κάψει' αρκετές ώρες από το ταξίδι. Βιβλίο, μουσικές, μπύρες και πάμε. Βλέπεις είμαι ο τύπος που δεν μπορώ να κοιμηθώ όπου και όπως κάτσει. Θέλω τη βολή μου και τις κατάλληλες συνθήκες για να κοιμηθώ. Σε διαφορετική περίπτωση, το νευρικό μου σύστημα δίνει τα ερεθίσματα αυτά, τα οποία μου εξασφαλίζουν μάτι-γαρίδα ακόμα και αν είναι η ώρα του ύπνου. Και κατάλληλες συνθήκες για ύπνο δεν μπορείς να βρεις μέσα στο πλοίο. Δεν είμαι διατεθιμένος να πάω στο καράβι 2 ώρες πιο πριν για να κάνω δικό μου κάποιον καναπέ ή να μαντρώσω κάποιο χώρο του πλοίου. Είμαι αντίθετος με αυτή τη φάση. Δεν θέλω να στερήσω από κανέναν το καναπεδάκι για να αράξει και η εικόνα των άλλων που το κάνει, δεν μου αρέσει. Επίσης, δεν χωράει στο μυαλό μου η εικόνα της παρατήρησης από κάποιον εργαζόμενο επειδή... κοιμάσαι. Πιθανότατα και αυτοί το κάνουν με μισή καρδιά αλλά ίσως να μην μπορούν να κάνουν και αλλιώς αν από αυτό κρίνεται αν κάνουν σωστά ή όχι τη δουλειά τους. Για τους Ελληναράδες που δεν μοιράζονται τίποτα αλλά όταν ταξιδεύουν, μαντρώνουν και  οικειοποιούνται πολύ εύκολα κοινόχρηστους χώρους τρέφω μόνο αηδία. Κάπως έτσι περνούσαν οι ώρες του ταξιδιού. Δεν έπαιξε ούτε αυτός ο ύπνος της μίας ώρας στην καρέκλα επειδή δεν αντέχεις άλλο και μετά ξυπνάς με διαλυμένη μέση και τσακισμένο αυχένα. Καλύτερα. Δεν κοιμήθηκα ούτε ένα λεπτό αλλά σιγά σιγά άρχισε να φαίνεται το νησί απέναντι και από την Ανατολή ξεπρόβαλε το πρώτο φως της ημέρας.

Καταπληκτική εικόνα... Είναι εντυπωσιακό όταν έχεις μπροστά σου διαθέσιμο όλο τον ορίζοντα, να βλέπεις ότι η μέρα έρχεται από την Ανατολή ενώ οπουδήποτε αλλού παίζει ακόμα το βαθύ σκοτάδι

  Και να 'μαστε στο Ηράκλειο... Ο καιρός φαίνεται υπέροχος. Είχα κάποιες αμφιβολίες μιας και την προηγούμενη εβδομάδα στο Λασίθι είχαμε μπόλικη χαλαζόπτωση και χιόνια στο οροπέδιο, σε σημείο αποκλεισμού. Είπαμε, ήταν ένας τρελός χειμώνας. Φτάνοντας προς τον προορισμό μου, μου έχουν μπει ήδη οι πρώτες σκέψεις για μπάνιο. Παίζουν 23 βαθμοί θερμοκρασία. 

Και στις κορυφές παίζουν χιόνια... Ο καιρός πουλάει την τρελίτσα του.

  Η λογική έλεγε ότι κάποια στιγμή μέσα στο πρωί θα καταρρεύσω και θα αναπληρώσω τις ώρες ύπνου που μου έλειπαν. Αλλά όχι. Αντιθέτως, πήγα στην πόλη για να ξεκινήσουν οι επαγγελματικές επαφές. Να δω, να δουν. Να ακούσω, να ακούσουν. Καλά πήγαν όλα αυτά αλλά δεν είχαμε πόρισμα. Επίπεδο Eurogroup. Θα συνεδριάσουμε ξανά για να καταλήξουμε. Και ελπίζω να καταλήξουμε γιατί δεν βλέπω την ώρα να δώσω σήμα πίσω στη Νίκαια για να μου στείλουν την προίκα μου και το ποδήλατο για να εγκατασταθώ πλέον όπως πρέπει, να οργώσω τον τόπο και να πέσει πετάλι και μπάνια. Για όσο προλαβαίνω! Και μετά.... ας ακολουθήσει ο Γολγοθάς. Τόσες φορές τον έχω ανέβει.


Υ.Γ: Λόκα, καλή αρχή και καλά κουράγια φίλε. Δηλαδή πότε χαμπαριάσαμε για να μασήσουμε φέτος?
Υ.Γ 1: Κωστάκη, καλώς όρισες στο club του 'Καλοκαίρι χωρίς ρεπό'. Καλά κουράγια και σε σένα και μακάρι να έχετε μια γαμάτη σεζόν παρέα με τον κύριο μάνατζερ. Δεν είναι λίγο να είσαι .... ο φίλος του μάνατζερ!
Υ.Γ 2: Αλέκο... το νησί είναι μες την καύλα. Δεν την έχω δει πιο πράσινη και πιο ζωντανή ποτέ. Κόπιασε!
Υ.Γ 3: Σπυράκο... μην ξεχνάς... την Κυριακή βόλτα με τον Θανάση για Αγίους Θεοδώρους! 9 στο Σύνταγμα για άμεση αναχώρηση. Το ποδηλατικό πνεύμα του ψηλού θα είναι μαζί σου. Πάρε και τον Βάμβα να δει τι εστί βερίκοκο γιατί κάθεται και μου κάνει τον καμπόσο - ο μάγκας μου- που πήγε 2 φορές μέχρι τη Γλυφάδα!
Υ.Γ 4: Βάμβα... εμένα βρήκες ρε?!
Υ.Γ 5: Κωστάκη... αν είναι να έρθετε, έχω φύγει.
Υ.Γ 6: Αρχηγάρα, μην το ξεχνάς αυτό... ο Σεπτέμβρης είναι ο καλύτερος μήνας στον Άγιο.
Υ.Γ 7: Γιαννάκο... Λονδίνα, Μέγαρα, Αθήνες, Σικελίες... τι είναι αυτά μωρέ. Εδώ, στη βεράντα θα τα καταφέρουμε να τα πούμε!
Υ.Γ 8: Έχω κάνει και γαμώ τα κουμάντα για το φετινό καλοκαίρι στην Κρήτη σε όλα τα επίπεδα, εκτός από το επαγγελματικό. Είναι και ότι αυτοί οι γελοίοι δεν παίρνουν από λόγια και δεν διαθέτουν το ένστικτο για να νιώσουν ότι μιλάνε με τον Xavi των ταβερνών. Το επαγγελματικό νταραβέρι έχει ολοκληρωθεί κατά το ήμισυ. Επιτυχώς, θεωρώ. Πήραν ότι πληροφορία ήθελαν, θα επεξεργαστούν και σε 1-2 μέρες θα με πάρουν για να επιχειρήσουμε τη συμφωνία. Ελπίζω να καλύψουν τα κριτήριά μου και να επενδύσω σε διακοπές μέχρι να ξεκινήσω. Αλλιώς δεν θα έχει και πολύ νόημα το παρόν κείμενο. Όλα καλά!
Υ.Γ 9: Όσο ήμουν στο καράβι έπαιξε το παρακάτω κομμάτι στον Κινέζο ενώ δομούσα στο μυαλό μου το κείμενο που θα έγραφα για το blog. Ακούγοντας το κομμάτι σκέφτηκα ότι θα μπορούσα να μη γράψω καν κείμενο και να ποστάρω μόνο το κομμάτι μιας και -για εκείνη την ώρα- περιέγραφε την κατάσταση με μεγάλη ευστοχία. Άκου:






7 σχόλια:

  1. Τάσεις φυγής μας έχουν βγει για τα καλά από την Αθήνα.
    Αυτή τη στιγμή θα ήθελα και εγώ να ήμουν σε κάποιο καράβι, αεροπλάνο ή με το ποδήλατο και να φύγω για κάποιο διάστημα από την εδώ κατάσταση. Για κάποιους πολύ συγκεκριμένους λόγους ζηλεύω εσένα το Λόκα τον Αλέκο και τον Στάκη που θα φύγετε από τα "ίδια" για να πάτε στα "άλλα".
    Υ.Γ.1 Καλά νέα να έχεις φίλε μου από τον ταβερνιάρη, τουλάχιστον να αράξεις λίγο ποιοτικά πριν ξεκινήσεις τις 180 μέρες.
    Υ.Γ.2 Έπεσα εχθές με τον Ζιντάν και έχω ένα καλό τράνταγμα στον μηρό ψηλέ, μέχρι τη Κυριακή ελπίζω να είμαι καλύτερα. Αν και πρέπει να παίξω κόντρα επίθεση για να βρω όρεξη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Οι μεγάλες ομάδες είναι καλές σε όλους τους τρόπους παιχνιδιού φίλε.... Άμα θέλει κόντρα επίθεση η φάση, ε... κόντρα επίθεση τότε!
      Τα νέα προκύπτουν από τον ρυθμό των εργοδοτών... που να καταλάβει ο άλλος ότι κάθομαι σε αναμμένα κάρβουνα και περιμένω να αποκατασταθώ επαγγελματικά για να βολευτώ στο σπιτάκι μου μετά και να προσαρμοστώ όπως πρέπει... Στα παπάρια του. Ο καθένας τις ανάγκες του.

      Διαγραφή
  2. Ανώνυμος18/4/15 17:20

    Μέτα από 2 χρόνια ταξιδιού μέσω των κειμένων, αποφάσισα να πάρω το ποδήλατο και να δοκιμάσω ξανά το πετάλι. 2 χρόνια μου έφταναν οι φώτο από τα κείμενα και οι ιστορίες. Πραγματικά μετά από 3 ώρες ποδήλατο στις Σπέτσες όπου βρέθηκα για Πάσχα και γύρισα σχεδόν όλο το νησί ( βοήθησε ότι δεν υπήρχε πολύ ανηφόρα και για αρχή ήταν ότι πρέπει), ένιωσα όχι απλά χαρά, αλλά να κυλάει ξανά το αίμα στις φλέβες μου. Το αίμα που είχε παγώσει από το καυσαέριο, την θέση του οδηγού στο αυτοκίνητο και την ξεφτιλισμένη καθημερινότητα. Κeep going

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλή φάση ε;!
    Νομίζω ότι έχεις να μας γράψεις μερικά πράγματα ακόμα για τη βόλτα στις Σπέτσες να γνωρίσουμε και εμείς το νησί, αφού δεν έχουμε πάει ακόμα.
    Αν θες να μοιραστείς περισσότερα πράγματα για την εκδρομή, γράψε ένα κείμενο, αν έχεις να βάλεις και μερικές φωτογραφίες ακόμα καλύτερα δώσε και ένα όνομα και στείλε το εδώ zwhpodilato@hotmail.com και καμάρωσε στα μανταλάκια του "Ζωή... Ποδήλατο".
    Αν πάλι δεν θες ή ντρέπεσαι να μας τα γράψεις, για το πρώτο δεν μπορώ να σου πω τίποτα για το δεύτερο «Ξεκόλλα, έχει πλάκα να γράφεις», για μας η χαρά θα παραμείνει που έστω και μετά από δύο χρόνια μόνο διάβασμα αποφάσισες να κάνεις το πρώτο πετάλι!
    Keep cycling επίσης...!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ανώνυμος18/4/15 21:22

    Δυστυχώς υπάρχουν φωτογραφίες διότι το κινητό ξεχάστηκε στο αυτοκίνητο στο μικρό λιμάνι της Κόστα, δίπλα στο Πόρτο Χέλι όπου παίρνεις το ξύλινο βαρκάκι για να περάσεις στις Σπέτσες. Οι Σπέτσες είναι ένα ιδανικό νησί για να χρησιμοποιήσεις το ποδήλατο και γενικά είναι ένα φανταστικό νησί ξεχασμένο ακόμα στην εποχή των αρχοντικών σπιτιών. Η αύρα της είναι αρκετά περίεργη ακόμα δεν έχω προλάβει να την αποκρυπτογραφήσω. Αρχικά ξεκινήσαμε από το καινούριο λιμάνι περιφερειακά, διότι δεν υπάρχει άλλος δρόμος και κατευθυνθήκαμε προς το παλιό λιμάνι. Στην διαδρομή από την αριστερή μεριά είχαμε την θάλασσα και από την δεξιά μεριά περνούσαμε ένα ένα τα αρχοντικά σπίτια παλιών Καπεταναίων. Επιβλητικά σπίτια, ψηλά, σχεδόν άσπρα με μεγάλα παράθυρα και σκεπές σε στυλ πυραμίδας με κεραμίδια. Ηταν όλα ένα και ένα και η ταχύτητα του ποδηλάτου ιδανική για να παρατηρούμε την κάθε λεπτομέρεια. Φτάνοντας στο παλαιό λιμάνι χωθήκαμε σε μια συνοικία, σε ένα κομμάτι που έγλυφε την θάλασσα και είχε θέα την Σπετσοπούλα του Νιάρχου, που έμοιαζε με Λαβύρινθο αρχοντικών σπιτιών όπου δεν μπορούσες να πας με αυτοκίνητο παρά μόνο με ποδήλατο η μηχανάκι. Επί 2 ώρες χανόμασταν μέσα στα σοκάκια τα οποία πολλά από αυτά ήταν σε στυλ ψηφιδωτού με πέτρες. Η βόλτα ήταν φανταστική, ο καιρός απίθανος και η διαδρομή για αρχάριους σαν και εμάς ιδανική καθώς η ανηφόρες ήταν ελάχιστες και με μικρή κλίση. Το μόνο μελανό σημείο κάτι τύποι που ''γλεντούσαν'' τριτοκοσμικά σπάζοντας πιάτα και καταστρέφοντας την ησυχία αλλά και την μαγεία του λαβύρινθου, ακούγοντας Ρίτα Σακελλαρίου και Παντελίδη, προσβάλλοντας το ύφος του νησιού αλλά και τα αρχοντικά σπίτια. Τύποι που προφανώς είναι γόνοι εφοπλιστών και δεν έχουν καταλάβει τι κληρονομούν. Τελειώνοντας από την περιήγηση εκεί γυρίσαμε πάλι παραλιακά για να πάμε από την άλλη μεριά του λιμανιού, όπου το στυλ παρέμεινε ακριβώς το ίδιο με μόνη διαφορά ότι είχε περισσότερο πράσινο και λίγο πιο κουραστικό πετάλι. Η όλη βόλτα μαζί με κάποιες στάσεις για φαγητό κράτησε κοντά 5 ώρες με 3 ώρες καθαρό πετάλι. Αυτά με λίγα λόγια ! Ελπίζω να καταφέρω να συνεχίσω αλλά είναι κάτι που χρειάζεται μια σημαντική προυπόθεση. Την παρέα που θα το κάνει τρόπος ζωής, όπως ακριβώς το έχετε κάνει εσείς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Προσωπικά ξεκίνησα μόνος μου να ξανά κάνω ποδήλατο. Έχει ένα ενδιαφέρον η όλη αιτία αλλά δεν είναι της παρούσης.
      Το ότι κόλλησε η φάση με το μικρό γιο του κυρ Θόδωρα είναι κάτι που έτυχε και πέτυχε. Αντίστοιχα και ο Σταύρος και εγώ έχουμε κάνει πολλές βόλτες μόνοι μας. Θα ξανά κάνουμε πετάλι με το μικρό γιο παρέα καλό Οκτώβρη.
      Θέλω να πω, μη περιμένεις τη παρέα, ξεκίνα τη φάση σου και παρέα θα βρεις κάνοντας τη φάση σου! Αλλά και να μη βρεις... Εσύ θα συνεχίσεις να κάνεις τη φάση σου! Σκέτο κέρδος έχεις!
      Υ.Γ.1 Λίγο ακόμα και θα είχαμε το πρώτο κείμενο σε μορφή σχολίου... Η πρόταση παραμένει... zwhpodilato@hotmail.com και ας είναι χωρίς φωτογραφίες.
      Υ.Γ.2 Ρίτα Σακελαρίου και σπάσιμο πιάτων υπο συνθήκες δεν ακούγεται και άσχημο!χαχα
      Υ.Γ.3 Πες και εσύ μια κουβέντα ρε ψηλέ...!

      Διαγραφή
  5. Κατ' αρχήν να πω ότι αισθάνομαι πολύ ωραία αν τα κείμενα του blog σε έβαλαν στο τριπάκι να καβαλήσεις το ποδήλατο και να του δώσεις την ευκαιρία να σου δείξει τι μπορεί να προσφέρει.
    Η βόλτα στις Σπέτσες πρέπει να είναι υπέροχη. Το έχουμε πει κι εμείς πολλές φορές με το Σπυράκο αλλά βλέπεις, δεν έχουμε κάνει σχεδόν καθόλου ποδήλατο μαζί τα καλοκαίρια. Ελπίζω να τα καταφέρουμε κι εμείς.
    Η πιο σημαντική προϋπόθεση για να συνεχίσεις να κάνεις ποδήλατο δεν είναι η παρέα, είναι να γουστάρεις πολύ εσύ όταν κάνεις ποδήλατο. 'Οχι επειδή γλυτώνεις βενζίνες. Όχι επειδή το προτιμάς από το να περιμένεις στη στάση το αστικό. Γιατί μιλάμε για το ποδήλατο σαν τρόπο ζωής όπως είπες κι εσύ. Όχι για ποδήλατο σαν τρόπο μεταφοράς.
    Σίγουρα το να έχεις και δικό σου άνθρωπο να γουστάρει εξίσου, είναι μεγάλο πλεονέκτημα. Αλλά σύμφωνα με την προσωπική μου εμπειρία τουλάχιστον, δεν είναι το παν. Κι εγώ όταν ξεκίνησα να καβαλάω για 2η φορά στη ζωή μου, πήρα το ερέθισμα από το Σπυράκο και κάναμε αρκετό πετάλι παρέα. Αλλά μου άρεσε τόσο πολύ η φάση, που το ποδήλατο δεν ήταν στο πρόγραμμα μου μόνο όταν είχαμε κανονίσει με το Σπυράκο. Πολύ γρήγορα ξεκίνησα να κάνω βόλτες μόνος γιατί το να κάνω ποδήλατο μου άρεσε τόσο που δεν γινόταν να περιοριστεί από το κάθε πότε θα μπορώ να βρίσκω τον Σπυράκο ή όποιον άλλο κάνει ποδήλατο. Σίγουρα θα γουστάρω πολύ παραπάνω να κάνω τη βόλτα μου με κάποιο φιλαράκι. Αλλά, ακόμα πιο σίγουρα δεν θα κάτσω σπίτι επειδή δεν έχω παρέα να κάνω ποδήλατο.
    Έχει να κάνει με το τι επίπεδα θα πιάσουν στον αξιακό σου κώδικα αυτά που θα σου προσφέρει το ποδήλατο. Από την απλή βόλτα στην παραλία, μέχρι κάποια εκδρομή όπως αυτή η υπέροχη που πήγες στις Σπέτσες.
    Μας αρέσει να κάνουμε πετάλι. Δεν κάνουμε πετάλι με υπομονή μέχρι να φτάσουμε στον προορισμό μας.
    Καλές βόλτες άγνωστε (?) φίλε μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή