Πέμπτη 3 Δεκεμβρίου 2015

Βαρκάδα Δεκέμβρη μήνα...

   Δεν ήταν κάτι καινούργιο. Πλέον κοντεύει να γίνει διαδικαστικού χαρακτήρα. Κάθε φορά είναι και διαφορετικό αλλά στην ουσία, ο σκοπός του είναι ίδιος. Απλά η κάθε φορά, με την επόμενη, έχουν αντίθετη φορά. Σε μπέρδεψα? Θέλω να πω ότι τη μία πάει Πειραιά - Ηράκλειο και την άλλη Ηράκλειο - Πειραιά. Και ξανά πάλι...

   Αυτή τη φορά, έγινε πιο αργά από ποτέ. Δεκέμβριος μήνας. Και δεν είναι μόνο το πλοίο. Προηγούνται εβδομήντα χιλιόμετρα δρόμος μέχρι το λιμάνι. Με μηχανή. Μηχανάκι, για την ακρίβεια. Από Εθνική Οδό. Θα χαρίσω αυτό το κοπλιμέντο στο δρόμο αυτό. Δεκέμβριος. Η ημέρα στα μικρότερα της. Μηχανή. Νύχτα. 'Εθνική Οδός'. Επικίνδυνες καταστάσεις. Σίγουρα θα χρειαστώ μουσική. Κινέζος. Ακουστικά. Να έχω ρυθμό τουλάχιστον. Οδηγώ. Βλέπω. Προσέχω. Ακούω. Σκέφτομαι. Κρυώνω. Τραγουδάω. Σταματάω. Σκέφτομαι. Χάνω την έξοδο για Ηράκλειο. Γελάω. Επιστρέφω. Προνοώντας για κάτι τέτοια ξεκινάω πάντα πιο νωρίς. Ξέρω ότι τις κάνω κάτι τέτοιες μαλακίες.
Επιβίβαση. Κάνω τη βόλτα μου στο καράβι. Ανεβαίνω στο κατάστρωμα. Ρεμβάζω μέχρι να φύγουμε. Πολύ μου αρέσει η στιγμή που ανεβαίνουν οι μπουκαπόρτες, οι κάβοι λύνονται και το νερό ξεκινά να ανακατεύεται όσο οι προπέλες τα δίνουν όλα. Όλα, που λέει ο λόγος. Ο κυρ Θόδωρας σαν μεγάλος μάστορας που είναι έχει περάσει τεράστιο διάστημα της ζωής του φτιάχνοντας καράβια για εφοπλιστές. Όποιο καράβι του έχω πει ότι ταξίδεψα, έχει βάλει το χέρι του στην κατασκευή. Κορυφαίος. Δεν πήρα από αυτόν στην τέχνη.
"Στο τριάντα τοις εκατό απόδοση δουλεύουν τα βαπόρια για να τους έρχεται όσο πιο οικονομικά γίνεται το ταξίδι".
Κι εγώ κάθομαι και γράφω ότι οι προπέλες τα δίνουν όλα. Μόνο κάποιος άσχετος θα με πίστευε.
Είναι Δεκέμβριος. Δεν γίνεται να κάτσω στο κατάστρωμα. Το αεράκι δεν είναι απολαυστικό πια. Είναι με δόντια. Σαν τον Ήλιο τα καλοκαίρια. Καπνίζω ένα τσιγάρο και μπαίνω στο σαλόνι να δω τι γίνεται. Συνδυάζω την επιλογή της θέσης μου με τις φάτσες που συνορεύει. Να δω τι θα μου τύχει απόψε και σε ποιόν θα τύχω κι εγώ.
Μια μητέρα με 2 κοριτσάκια. Ενήλικα. Οριακά ίσως. Μπορεί να είναι οι κόρες της. Μπορεί και όχι. Δε με απασχολεί καθόλου. Με ενδιαφέρει, αρχικά, να είναι υποφερτή η φάση τους. Να με σηκώνει το κλίμα. Μην κάτσω εκεί και έχω πέσει σε τίποτα γλωσσοκοπάνες και χρειαστεί να τραπώ σε άτακτη φυγή. Εμφανισιακά, είναι ωραία κορίτσια. Εντάξει. Δεν θέλω να πω ότι έσκασε μύτη ο μπήχτης του καραβιού που γαμάει όπου σταθεί και όπου βρεθεί. Αλλά θα είναι ωραία να έχω όμορφο οπτικό πεδίο. Σε ποιόν δεν θα άρεσε? Έχω κλειδώσει το σημείο από τέτοια απόσταση όπου μάλλον δεν έχω γίνει αντιληπτός. Παίρνω το ύφος του μαλάκα που και καλά ψάχνει να δει που θα βάλει το κορμί του. Να πάρω λίγο χρόνο για να δω αν με σηκώνει το κλίμα που λέγαμε πριν. Ωραία είναι. Δυνατός συνδυασμός. Όμορφα και ήσυχα. Κάθομαι δίπλα τους. Η μία προτείνει να παίξουν παιχνίδι με τράπουλα. Η άλλη συμφωνεί. Αλλά δεν έχουν τράπουλα. Σηκώνεται η μία να πάρει. Αυτή με το πιο γλυκό πρόσωπο. Έχει και ωραίο κώλο. Η θέση της είναι απέναντι μου. Όχι δίπλα μου. Διαβάζω το μυθιστόρημα μου. Ανά τακτά χρονικά διαστήματα κάνω στιγμιαίες παύσεις. Σηκώνω τα μάτια μου από τη σελίδα και τα ρίχνω στα μάτια της. Αναζητώ να συναντηθούν τα βλέμματα μας. Δεν καίγομαι κιόλας. Έτσι κάνω εγώ. Είναι και πετυχημένο το μυθιστόρημα. Όποτε διαβάζω μυθιστόρημα σκέφτομαι ότι πολύ θα ήθελα να γράψω ένα. Όπως κάνω τώρα. Δεν θα είναι ολόκληρο βιβλίο αλλά δεν είναι και μύθος. Σκέφτομαι την τράπουλα. Βασικά, την κοινωνικοποίηση μέσω τράπουλας. Δεν θα είχα πρόβλημα να πρωταγωνιστίσω σε κάποια μπιρίμπα μαζί τους. Παίζουν κάποιο παιχνίδι που δεν ξέρω.
Η τηλεόραση στο background παίζει κάτι μαλακίες. Μαγνητοσκόπηση 'Στην Υγειά Μας ρε Παιδιά' με τον Σπύρο Παπαδόπουλο πολλά χρόνια πίσω. Ο ήχος μου σκοτίζει λίγο τ' αρχίδια. Ακούγεται κομμάτι που κάνει τη μάνα (;) και τις κόρες (;) να παρακολουθήσουν την εικόνα.
"Ρε 'συ κοίτα χρονολογία! Ήμουν αγέννητη"
Το βλέμμα μου ακαριαία βρίσκεται από τη σελίδα, στην οθόνη. Χίλια εννιακόσια ενενήντα τρία. Το βλέμμα συνεχίζει την πορεία του. Από την οθόνη βρίσκεται καρφωμένο στα μάτια της. Εκτελώ την αφαίρεση δύο χιλιάδες δεκαπέντε μείον χίλια εννιακόσια ενενήντα τρία. Δεν υπάρχει περίπτωση φυλάκισης. Συνεχίζω το διάβασμα.
Απαραίτητο διάλειμμα. Κατάστρωμα για φούμα. Μετρημένοι στα δάχτυλα οι άνθρωποι εκεί. Τρία μέλη του πληρώματος έχουν βάλει ένα μπουκάλι κόκκινο κρασί στη σέντρα. Μουσική από το κινητό. Παραδοσιακό γυάλινο ποτήρι μπροστά από τον καθέναν τους. Κουβεντιάζουν. Μουσική από το κινητό, τους φτιάχνει το υπόστρωμα. Μα που πάνε χωρίς μεζέ? Ένας κύριος πιο δίπλα καπνίζει μοναχός. Μια κυρία κάνει το ίδιο. Κι εγώ. Τι και αν είναι Δεκέμβριος? Όλοι θέλουμε να γεμίσουμε τα κεφάλια μας. Ο καθένας με την πρεζούλα του. Με μπουφάν. Και κουκούλα. Στο κρύο.
Πίσω στο σαλόνι. Ένας τύπος παραδίπλα οικειοποιείται τον καναπέ στο έπακρο. Ξαπλώνει να κοιμηθεί. Πολύ λογικό στο δρομολόγιο Ηράκλειο - Πειραιάς. Και όχι μόνο. Απόλυτα φυσιολογικό. Μέλος του πληρώματος κάνει την εμφάνιση του. Σερβιτόρος. Ενημερώνει τον τύπο ότι απαγορεύεται η ξάπλα. Δεν το είχα ξανακούσει. Μόνο σε περιπτώσεις στρωματσάδας. Σηκώνεται και κάθεται κανονικά. Έχω ενοχληθεί. Παρόλο που δε συμφωνώ με αυτούς που οικειοποιούνται ξεδιάντροπα τους κοινόχρηστους χώρους, η συμπεριφορά του σερβιτόρου με ενόχλησε. Σαν μπάτσος. Απαγορεύεται να ξαπλώνεις. Ήθελα να παρέμβω. Έγκαιρα σκέφτηκα 'γάμησε τον'. Είναι τύπος που απαγορεύει επειδή έτσι πρέπει να κάνει? Είναι τύπος που γουστάρει να απαγορεύει? Θα προτιμούσε στολή μπάτσου ή στρατιωτικού αντί για στολή ακτοπλοϊκών γραμμών? Εν πάση περιπτώσει, γάμησε τον. Μάλλον θα είναι άδειες οι καμπίνες. Δεν εξηγείται αλλιώς. Εκτός από τον 'μπάτσο' έχουμε σε υψηλή ένταση και το τηλεοπτικό πανηγύρι και σαν να μη φτάνουν αυτά, παίζει και μουσική από τα ηχεία. Δηλαδή, όχι μόνο να μη μπορούμε να κοιμηθούμε αλλά να μη μπορούμε ούτε να συγκεντρωθούμε στο βιβλίο μας. Βασανιστήριο. Τι μαλακίες είναι αυτές. Μακάρι να μπορούσα να τηλεμεταφερθώ μόνο και μόνο για να μη πληρώνω αυτούς τους μαλάκες να με μεταφέρουν.
Και ακόμα είναι σχετικά νωρίς. Έχουμε δρόμο ακόμα. Όχι δρόμο. Θάλασσα. Πάω να καπνίσω να την χαζέψω λίγο. Και ας είναι Δεκέμβρης. Στ' αρχίδια μου. Πρέπει να επιστρέψω και το στιλό στον τύπο από τον οποίο το δανείστηκα. Με κοιτάει καλά καλά από το μπαρ. Θα μπορούσα να κάτσω να γράψω στο λάπτοπ. Γιατί δεν το έκανα? Γιατί έτσι. Δε γούσταρα. Ήθελα χαρτί και στιλό. Παραδοσιακά. Το είχα κάνει και πέρσι στο δρομολόγιο Πειραιάς - Ηράκλειο και μου άρεσε. Η κατάσταση στο κατάστρωμα θυμίζει θρίλερ. Πέρασε η ώρα. Και είναι Δεκέμβρης.



10 σχόλια:

  1. Ανώνυμος4/12/15 13:08

    Διάβασα 3 αρθράκια καπάκι και ταξίδεψα δωρεάν ρε μάγκες. Κάθε φορά που κάθομαι να διαβάσω βάζω την κατάλληλη μουσική και ''φεύγω'' ! Ενώ το blog έχει να κάνει με το ποδήλατο εγώ πιο πολύ γουστάρω τις περιγραφές σας. Ο καθένας το δικό του στυλ. Ο Σπυράκος πιο μεταφυσικός στις περιγραφές του, ο Σταύρακας πιο πρακτικός και σαρκαστικός. Οι φωτογραφίες με τα μέρη που πάτε απίστευτες. Πολλές φορές γυρνάω σε παλιά άρθρα και τα ξαναδιαβάζω. Το blog γαμάει, συνεχίστε. Τόλης ο γαύρος από το Α-ΤΕΙ !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολύ χαιρόμαστε ρε φίλο που συνεχίζεις να μας κάνεις παρέα και να περνάς καλά μέσα από το μπλόγκ! Γιατί τις μέρες στο Α!ΤΕΙ καλά τα καταφέρναμε σε όλα!
      Υ.Γ.1 Πανεπιστήμιο Πειραιά Τεχνολογικού Τομέα προσφάτως παρακαλώ... !χαχα

      Διαγραφή
    2. Τόλαρε παιχταρά!!! Αισθάνομαι πολύ ωραία όταν τα κείμενα μου αρέσουν σε κόσμο. Εγώ γουστάρω ούτως ή άλλως, γι' αυτό κάθομαι και το γράφω. Αλλά όταν αρέσει και στους άλλους, γουστάρω δέκα φορές παραπάνω. Τα πάμε καλά στις περιγραφές. Είμαστε ωραίοι διηγητές!
      Θυμάσαι? Μου έλεγες το καλοκαίρι τι πάθαμε και εξαφανιστήκαμε από το blog. Σου είχα πει πως όταν οι συνθήκες θα είναι οι κατάλληλες, θα υπάρξει και πάλι δράση. Και να τα μας!
      Απλά το καλοκαίρι, τουλάχιστον εγώ, δεν ήμουν σε κατάσταση που να μπορώ να συλλάβω ιδέα, να δω τοπία και να έχω -τέλος πάντων- τα κατάλληλα ερεθίσματα για να κάτσω κάτω να τα γράψω. Και όλα αυτά, όχι επειδή ήμουν πολύ απασχολημένος με το να κάνω διακοπές, δυστυχώς!!!!!

      Διαγραφή
    3. Ανώνυμος4/12/15 14:12

      To ξέρω αδερφέ αλλά ξέρεις όποιος μπει στο μοτίβο του Μάλμπορο που έλεγε ο Γεωργίου εθίζεται και θέλει συνέχεια. Σοβαρά τώρα, επειδή μ αρέσει να διαβάζω γενικότερα μόνο με εσάς μου συμβαίνει να μπαίνω τόσο μέσα στο άρθρο, είναι απίστευτη η αμεσότητα, τα δίνετε όλα στο πιάτο και αυτό οφείλεται στον έναν και μοναδικό Καραισκο νομίζω, χαχα !
      Μακάρι να καταφέρετε να πάτε σε άλλα μέρη είτε εξωτερικό είτε εδώ. Η ευχή μου είναι να γίνεται όπως οι τύποι του world party που γυρνάνε τον πλανήτη και μας κοροιδεύουν μέσα στην μούρη μας !

      Διαγραφή
    4. Τι ζωάρα κάνουν οι καριόλιδες και βγάζουν κ ένα σκασμό λεφτά!χαχαχα!
      Γαμώ τις ευχές μας έδωσες Τολάρα!

      Διαγραφή
    5. Ανώνυμος6/12/15 14:15

      Τολαρε!!! Εμφανισου ρε μην φοβασαι!! Γ.Μ.

      Διαγραφή
    6. Μολις απεδιξα οτι δεν ειμαι και ρομποτ!! χαχα
      Γ.Μ.

      Διαγραφή
  2. Ανώνυμος4/12/15 21:06

    ...και θα ναι ο ρακος με διχαλα παντοφλα
    να κανει ποδηλατο επαρχιακο δρομο τζαμαικα
    και θα ανεβαινει στις πλατες του ψηλου να παιρνει μπανανες απο τα δεντρα
    να τρωνε στη διαδρομη, ανεβα μετα τα τα σκαλοπατια βραζιλια να φτασεις το αγαλμα του χριστου
    ''χαμπαριαζω εγω ρε μου...να??'' θα λεει ο ρακος
    και ασυναισθητα θα εχει γινει η νεα ατακα της νεολαιας που ακουγεται παντου,
    φωτογραφιες ο τσε στο μοντεβιδαο στο ηλιοβασιλεμα και στην αργεντινη θα φανε την νταλικα του ψηλου
    ''το χερι του θεου'' θα γελαει ο ρακος απο διπλα, και ο μικρος γιος του κυρ θοδωρα θα ξενερωνει..
    και μεις θα τρωμε πατατακια χωρις ριγανη και θα λαδωνει το χερι, αυριο παλι δουλεια ποιος την παλευει..
    εγω τον ηξερα τον ρακο ρε! δικος μας ειναι θα λεω , αλλα τον εφαγε η τηλεοραση και το μαρουλι..
    ...το καψα παλι ρε, σχολαει η βαρδια εδω ο αλοκο φωναξε..

    φιλια αλητες!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. χαχαχαχα! «Θα τρώμε πατατάκια χωρίς ρίγανη και θα λαδώνει το χέρι, αύριο πάλι δουλειά ποιος την παλεύει...»! Έκλαψα!
      Λοιπόν Τρίτη ποδηλατάδα το πρωί καιρού θέλοντος!

      Υ.Γ.1 Φρατζόλα... Πρέπει να γράψεις κείμενο. Τέλος.

      Διαγραφή
    2. χαχα! Πολύ δυνατή παράγραφος!!!
      Δώσε μας τουλάχιστον ένα κεφάλαιο να έχουμε να διαβάζουμε!!!

      Διαγραφή